با اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش یک انقلاب بزرگ در کاهش ورودی به دستگاه قضایی خواهیم داشت

جلسه طرح طلایه داران صلح و سازش با حضور رییس کل دادگستری، دادستان مرکز، معاونین دادگستری کل استان در سالن جلسات دادگستری استان قزوین برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین: گفت: طرح طلایه داران صلح و سازش به خدمت ریاست معظم قوه قضاییه ارسال و مورد موافقت ایشان قرار گرفت تا به صورت آزمایشی به مدت ۴ماه در سال۹۹ اجرایی شود.
مقام ارشد قضایی استان گفت: اجرای آزمایشی این طرح یک افتخار بزرگ برای استان است و امیدواریم با تدبیر مسئولان و مدیران نتیجه بخش باشد تا بتوان آن را در سطح کشور نیز اجرا نمود، چنانچه این طرح به خوبی اجرا شود یک انقلاب بزرگ در کاهش ورودی به دستگاه قضایی خواهیم داشت.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان نمود: مختصر طرح طلایه داران صلح و سازش از این قرار است که اولاً: مردم مشارکت بیشتری در حل و فصل اختلافات خودشان خواهند داشت. ثانیا: در تمام نهادهای عمومی و دولتی این طرح به طور گسترده اجرا می شود. ثالثا: افرادی متخصص و معتمد از بخشهای مختلف عهده دار اجرای این طرح هستند و حل اختلافات کوچک صنوف و بخشهای مختلف به خود آنان سپرده می شود.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: طی این طرح با تشکیل گروه های ۵ نفره همیاران صلح و سازش در ادارات، نهادها، اصناف، مساجد و... تلاش می کنیم هر اختلافی که مطرح می شود بر اساس موضوع به شورای همان نهاد ارجاع دهیم تا با ریش سفیدی و رویکرد سازش کارانه به صلح منجر شود.
وی بیان نمود: با اجرای این طرح بار عظیم مالی از دوش دولت برداشته می شود و دیگر نیازی به تامین نیروی انسانی، مکان و امکانات نخواهد بود و از ظرفیت های خود نهادها و ادارات استفاده می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اذعان نمود: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کمی و کیفی ورودی ها به دستگاه قضایی باشیم تا به این ترتیب مردم به خاطر برخی مشکلات کم اهمیت به دستگاه قضایی مراجعه نکنند و آن ها را در داخل خود مجموعه حل و فصل نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =