میدان احشام زنجان در صورت ابلاغ دستور تعطیل خواهد شد

شهردار زنجان با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد فعالیت یک سازمان و صنف توسط مرکز تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: تعطیلی میدان احشام منجر به بروز مشکل در تهیه وتوزیع گوشت خواهد شد، منتهی اگر تصمیم اتخاذ شده در مورد تعطیلی این محل ابلاغ شود حتما این دستور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ؛ حبیب یگانه زنجان را یکی از شهرهای پیشرو در انجام اقدامات پیشگیرانه اعلام و اظهار کرد: در این راستا مسؤولیت ضدعفونی شهر به شهرداری زنجان سپرده شده است که با همراهی و همکاری سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، گروه‌های جهادی و همچنین پویش‌های مردمی انجام می‌شود.

شهدار زنجان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه ضدعفونی شهر به لحاظ زمان و همچنین مواد مورد استفاده برای ضدعفونی تصریح کرد: از این به بعد فعالان در این حوزه باید طبق دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا دیر یا زود شکست خواهد خورد، افزود: نباید با بی‌مبالاتی در مورد ضدعفونی، مسائل زیست محیطی را موجب شویم.

یگانه با تاکید بر لزوم پیشگیری از حضور مردم در سطح شهر و همچنین اجتماعات گفت: پیشنهاد اول و آخر ما به مردم، ماندن در خانه است، ولی افرادی هم که ناچار به خروج از خانه هستند باید فاصله استاندارد را رعایت کنند و ارائه تدکر یک تکلیف همگانی است.

شهردار زنجان مسؤولیت شهرداری در دایر شدن نقاهتگاه‌ها را حمایتی دانست و تصریح کرد: با وجود اعلام نیاز ۲ هزار تخت نقاهتگاهی، خوشبختانه هنوز نیازی به استفاده از این تخت‌ها نشده است ولی در صورت اعلام نیاز ملحفه، تخت، پتو و دیگر لوازم مورد نیاز تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از نیروهای فعال در شهرداری از اولویت‌های کاری محسوب می‌شود، ادامه داد: در این راستا تدفین اموات ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ هم طبق پروتکل‌های ابلاغی انجام می‌شود.

یگانه دفع پسماندهای عادی شهری را جزو وظایف شهرداری اعلام کرد و گفت: حمل و نقل، تخلیه و دفن پسماندهای شهری در محل انتخاب شده برای این کار توسط شهرداری با نظارت دوره‌ای ناظران بهداشت محیطی انجام می‌شود.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه اصراری به حضور ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر وجود ندارد و سعی می‌شود این حضور به حداقل برسد، افزود: شهرداری هم در تامین ماسک و دستکش برای نیروهای شهرداری مشکل دارد ولی مواد ضدعفونی به اندازه کافی تامین شده و برای ضدعفونی معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد فعالیت یک سازمان و صنف توسط مرکز تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: تعطیلی میدان احشام منجر به بروز مشکل در تهیه وتوزیع گوشت خواهد شد، منتهی اگر تصمیم اتخاذ شده در مورد تعطیلی این محل ابلاغ شود حتما این دستور اجرایی خواهد شد.

یگانه تیم امنیتی ستاد مدیریت مبارزه با کرونا را مسؤول اجرای مصوبات در مورد تعطیلی صنوف دانست و ادامه داد: به طور حتم این تیم با همراهی اتاق اصناف در مورد نحوه برخورد با مشاغلی که مصوبات را نادیده گرفته و در این ایام فعالیت داشته باشند، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =