انصارالله یمن و عربستان به صلح نزدیک می شوند؟

ایسنا نوشت: ائتلاف سعودی از تصمیم خود برای موافقت با درخواست دبیرکل سازمان ملل مبنی بر برقراری آتش‌بس در یمن به منظور مقابله با ویروس کرونا (کووید - ۱۹) خبر داد؛ تصمیمی که مورد استقبال یک رهبر انصارالله قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان گزارش داد، فرماندهی نیروهای مشترک در ائتلاف عربی تصمیم دولت مستعفی یمن در پذیرش درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره آتش‌بس در یمن و مقابله با شیوع کرونا را تایید و حمایت می‌کند.

سرهنگ المالکی گفت، فرماندهی نیروهای مشترک در ائتلاف از تلاش‌های مارتین گریفیث، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن در زمینه آتش‌بس، کاهش تنش و اتخاذ گام‌های عملی اعتمادسازی بین طرفین در زمینه انسانی و اقتصادی و کاهش رنج ملت یمن و تلاش جدی برای مقابله با شیوع کرونا حمایت می‌کند.

این موضع ائتلاف سعودی چند ساعت پس از درخواست دبیرکل سازمان ملل و چند روز پس از درخواست مشابه مارتین گریفیث اتخاذ شد دولت مستعفی یمن چهارشنبه از درخواست گوترش مبنی بر تحقق آتش‌بس و مقابله با کرونا استقبال کرد.

دولت مستعفی یمن ظاهرا در بیانیه‌ای اظهار کرده وضعیت سیاسی، اقتصادی و بهداشتی یمن مستلزم توقف هرگونه تنش و حمایت از تلاش‌های جهانی و انسانی برای حفظ جان شهروندان و تعامل مسؤولانه با این اپیدمی است.

در بیانیه دولت مستعفی آمده است که این دولت با تلاش‌ها برای احیای دولت و توقف خونریزی‌ها تعامل مثبتی خواهد داشت.

طبق این بیانیه، دولت مستعفی آماده اقدام جدی برای مقابله با کرونا و منع شیوع آن در داخل خاک یمن است.

با این موضع‌گیری ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن، انصارالله نیز از این تصمیم ائتلاف استقبال کرد.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن وابسته به انصارالله در توییتر نوشت: اعلام ائتلاف عربی مبنی بر پذیرش آتش‌بس و کاهش تنش و اتخاذ گام‌های عملی برای اعتماد سازی بین طرفین در زمینه‌های انسانی و اقتصادی امری مورد استقبال است.

وی در ادامه نوشت: منتظر اجرای عملی این تصمیم هستیم.

همچنین مهدی المشاط،‌ رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله گفت: ما از درخواست‌ها و تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل و فرستاده‌اش به یمن برای پایان دادن جنگ در کشور استقبال می‌کنیم.

المشاط اضافه کرد: تاکید می‌کنیم که کاملا برای استقبال از تلاش‌ها و برنامه‌ها در چارچوب آتش‌بس فراگیر و واقعی که مردم تاثیرش را حس کنند، آماده‌ایم.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =