تعطیلی ادارات غیر ضروری قزوین تا ۱۵فروردین

جمالی پور گفت: برای خروج از وضعیت قرمز در استان از فردا تصمیمات سخت گیرانه و محدود کننده خواهیم گرفت و ضمن تعطیلی همه اصناف غیر ضروری مبادی ورودی شهرها به شدت کنترل می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه فوق العاده و مشترک شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که به منظور اتخاذ تصمیمات مهم در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این روزها که ویروس کرونا همچنان تلفات می‌گیرد و بحران جدی کشور و استان است باید همچنان مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم تا شرایط حادتر نشود.
وی بیان کرد: همه اداراتی که فعالیتآنها در این شرایط بحرانی هیچ ضرورتی ندارد تا ۱۵ فروردین تعطیل می‌شود ولی مدیران و معاونان آن باید در اداره باشند و مرخصی کارکنان را حساب نکنند.
استاندار قزوین بیان کرد: ادارات ضروری مانند نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، فرمانداری‌ها، بخشداری و دهیاری‌ها، صدا و سیما، جمعیت هلال احمر دایر هستند و با نظر مدیر دستگاه می‌توانند تا ۵۰ درصد نیروها را به صورت حضوری و مابقی به صورت دورکاری فعالیت کنند.
جمالی پور گفت: هیچ مدیری در این ایام تعطیل نیست و مرخصی مدیران ممنوع است و در شهرستان‌ها فرمانداران باید مصوب کنند که مدیر حق مرخصی ندارد و نباید سفر برود البته کارمندان هم باید کنترل شوند زیرا آنها نیز حق ندارند مسافرت بروند و هر لحظه لازم شد باید در اداره حاضر شوند.
وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در این ایام با حداقل نیرو در سر کار باشند تا نیازهای مردم برطرف شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: در موج دوم شاهد بازگشت افراد بی احتیاطی هستیم که می‌توانند در بازگشت ناقل بیماری باشند لذا با جدیت در مبادی ورودی همه شهرهای استان نسبت به کنترل جدی و شدید همه رانندگان و مسافران خودروها اقدام خواهد شد.
وی گفت: برای کنترل مبادی ورودی از ارتش استفاده خواهیم کرد تا هیچ فرد آلوده‌ای وارد استان نشود.
استاندار قزوین افزود: با رصد کمیته ارزیابی از مدیرانی که در مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرده‌اند تشویق خواهند شد تا کارهای ارزشمند ادامه یابد.
جمالی پور اظهار داشت: از این پس همه تصمیمات ما محدودکننده خواهد بود تا از گسترش ویروس کرونا در استان جلوگیری شود و با کمک بسیج و نیروهای مردمی از ورود میهمان و مسافر جلوگیری خواهد شد و انتظار داریم هر وظیفه‌ای در این جلسات تعیین و هر تصمیمی گرفته می‌شود باید آن را اجرا کنیم.
وی بیان کرد: بیماران کرونایی که از نظر مالی توانمند نیستند باید کمک شوند لذا با کمک استانداری، خیرین، کمیته امداد، بسته غذایی و کمک مالی پیش بینی شود.
استاندار قزوین یادآور شد: کارگران تأسیسات گردشگری و کارگرانی که واحد آنها تعطیل شده و نیز رانندگان اتوبوسرانی برای استفاده از بیمه بیکاری معرفی شوند.
وی گفت: دهیاری و شهرداری‌ها می‌توانند از اعتبارات خود برای خرید ژل اقدام کنند و این کار منعی ندارد .
جمالی پور اضافه کرد: مسئولیت شهرستان قزوین فقط با فرماندار است تا برای تعطیلی واحدهای صنفی و کنترل ورودی و خروجی مسافر اقدام کنند.
وی گفت: هر اداره و نهادی با کوچک‌ترین و بزرگترین وظایف تعریف شده باید در کنار هم باشند تا موفق شویم و همه دنبال تکمیل فرآیندها هستیم و این ایام همه باید کمک کنند تا بر بحران غلبه کنیم.
استاندار قزوین بیان کرد: شهرداری‌ها باید به ستادهای شهرستانی کمک کنند و از محل اعتبارات استانی هم بخشی را تأمین می‌کنیم و مدیران هم در اختصاص اعتبار نگران نباشند زیرا کار قانونی است و مشمول بازرسی و نظارت نخواهد شد به شرط انکه فرآیند مالی آن درست طی شود.
وی با تشکر از همراهی رسانه‌های گروهی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما گفت: از رسانه‌هایی که این روزها دغدغه سلامت مردم را دارند تشکر می‌کنیم و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم از شرایط قرمز عبور کنیم.
در این جلسه منوچهر حبیبی هم به عنوان سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان معرفی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =