کاهش ۶۲ درصدی تصادفات در استان چهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت : رییس پلیس راه چهارمحال وبختیاری از کاهش ۶۲ درصدی تصادفات رانندگی در هفته نخست نوروز ۹۹ در این استان خبر داد.

سرهنگ سید غلامعلی نوربخش روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون اعلام آمار تصادفات افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس راه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین ۹۹، تعداد تصادفات فوتی در استان ۶۰ درصد و تعداد فوت شدگان ۳۳ درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: در این مدت تعداد تصادفات جرحی در استان ۷۲ درصد کاهش و تعداد مجروحان حوادث رانندگی نیز ۷۵ درصد کاهش داشته است.
نوربخش افزود:نوروز امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح " در خانه بمانیم" و قرنطینه خانگی، تردد در محورهای مواصلاتی استان کاهش داشته است.
بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، کاهش تردد در محورهای مواصلاتی استان چهارمحال وبختیاری ادامه دارد و روز ششم فروردین ماه ۲۰۱هزار و ۵۳۵ تردد در محورهای استان انجام شده که در مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد  کاهش داشته است.
طی این گزارش، ورودی خودرو به استان در روز ششم فروردین ۱۷هزار و ۴۳۰ خودرو بود که ۳۳.۴درصد کاهش و خروجی ۱۶هزار و ۹۳۸خودرو بوده که ۵۱.۳ درصد کاهش داشته است.
گفتنی است ، در چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.
ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

48
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =