۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶

کتاب «انفجار ریاضیات» تهیه شده به وسیله انجمن ریاضی فرانسه و انجمن ریاضیات کاربردی و صنعتی فرانسه به کوشش ارسلان شادمان از سوی انتشارات فاطمی منتشر شد.

 این کتاب که با هدف اشاعه ریاضیات بین مخاطبان عام نوشته شده شامل مقالات متعددی راجع به کاربرد ریاضیات در زندگی بشر امروزی است. هوا چگونه خواهد بود، پشت پرده تلفن همراه، رمزگزاری و رمزگشایی: ارتباط با ایمنی کامل، کنترل دنیای پیچیده، قضیه دَم، یافتن ژن عامل سرطان، بازسازی رویه‌ها برای نگارگری، چگونه می‌توان ریاضیدان شد؟ از جمله فصلهای "انفجار ریاضیات" است که در هر کدام به وضوح نشان داده می‌شود که در دنیای امروز، حضور ریاضیات در همه عرصه‌ها رو به افزایش است و علمی است که در عین حال که به عنوان نظامی که سرچشمه دقت و شادمانی است از ملاحظات فلسفی و از آثار و بدایع هنری نیز الهام می‌گیرد.

مهر نوشت: در کتاب «انفجار ریاضیات» می‌خوانیم: «هر آدم معقولی می‌داند که دانشمندان مانند فیزیکدانان و شیمیدانان، ریاضیات را به‌کار می‌برند اما نادرند اشخاصی که آگاه باشند این موضوع تا چه حد حقیقت دارد و عمق تعامل ریاضیات و علوم طبیعی تا چه حد است. گالیله گفته است که طبیعت به زبان ریاضی نوشته شده است. به نظر می‌رسد که گسترش علوم جدید و به ویژه فیزیک ایده گالیله را کاملاً تایید می‌کند.»

کتاب «انفجار ریاضیات» با شمارگان 2000 نسخه در 128 صفحه و به قیمت 5500 تومان منتشر شده است.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =