هفت نقاهتگاه برای بیماران کرونایی البرز پیش بینی شده است

ایرنا نوشت ؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت : هفت نقاهتگاه باهمکاری نهادها و ادارات این استان برای استراحت بیماران بهبودیافته کرونایی پیش بینی شده است.

 دکتر حسن اینانلو  گفت : از این تعداد ۲ نقاهتگاه در کرج و پنج نقاهتگاه در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، اشتهارد ، طالقان  و فردیس اختصاص یافته است .
وی بیان داشت : دراین مکان ها بیمارانی که برای استراخت پس از بیمارستان مکانی ندارند تا زمان بهبودی کامل استراحت خواهند کرد.
اینانلو گفت : این مکان ها با همکاری استانداری ، شهرداری ها و سپاه  اختصاص یافته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت : برای مهار کرونا بیشتر اصناف استان تا ۱۵ فروردین ماه جاری تعطیل است و در بخش اداری نیز تمهیداتی پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد که تمام صنوف به جز سوپر مارکت ها، قصابی ها، نانوایی ها ، داروخانه ها و جایگاه های عرضه سوخت باید بسته باشد.
 از ابتدای شیوع کرونا در استان البرز تاکنون ۲ هزارو ۲۶۰ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار گرفته اند که در این مدت ۱۱۵ بیمار قطعی کرونا و ۶۹ بیمار مشکوک در استان جان باخته اند.
اکنون ۴۸۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.
استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.
ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۹۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =