غربالگری کرونایی حدود ۱۸ هزار خودرو در گیلان

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: طی ۷ روز نخست سال جدید در گیلان ۱۷ هزار و ۸۲۰ خودرو با ۵۰ هزار و ۷۱۸ سرنشین توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر مورد پایش، تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی جهت پیشگیری از ویروس کرونا قرار گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین از گیلان ؛ مهدی ولی پوربا اشاره به حضور تیم های امداد و نجات در ۱۰ ایستگاه بازرسی طرح سلامت، بیان کرد: همزمان با شیوع و گسترش کرونا در استان گیلان از تاریخ ۸ اسفندماه ۹۸، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محورهای خروجی استان و فرودگاه رشت با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی استقرار یافتند.

وی هدف تیم های امداد و نجات را پایش، تب سنجی و هشدار و اطلاع رسانی دانست و گفت: نیروهای امدادی و ستادی با حضور در ۱۰ نقطه مذکور استان نسبت به پایش، تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی بیش از ۱۷ هزار و ۸۲۰ خودرو با ۵۰ هزار و ۷۱۸ سرنشین تا ۷ فروردین ماه سال جاری اقدام کردند که ۳۲ نفر دارای علائم در پست های غربالگری شناسایی شدند و پس از بررسی لازم شش نفر از مسافرین توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به حضور فعالانه جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح پایش و تب سنجی، در ۱۰ منطقه روزانه ۱۲۰ نفر از نیروهای امدادی و ستادی با ۱۳ دستگاه خودروی امدادی و کمک دار در مبادی خروجی گیلان و برخی شهرها حضور فعال داشته اند و به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی بوده اند.

ولی پور به بهره مندی مردم گیلان از خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر در راستای اهدای اقلام بهداشتی، ضدعفونی و توزیعی جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره و عنوان کرد: با شیوع و گسترش کرونا در گیلان از تاریخ ۹ اسفندماه سال گذشته تا امروز، مردم استان از خدمات مذکور بهره مند شدند که در این راستا ۶۹ هزار و ۸۷۷ عدد ماسک، ۱۲ هزار و ۶۴۸ جفت دستکش، ۴۲۲۶ عدد ژل و مایع ضدعفونی، ۱۵۳۶ لیتر مایع شوینده و ۳۰۰ دست گان بیمارستانی اهدا شد.

وی با اشاره به فعالیت طرح بازرسی سلامت همزمان با ۱۳ استان کشور در ۱۰ ایستگاه پایش و غربالگری، یادآور شد: این طرح در آستارا، رودسر، رودبار، ماسال، سیاهکل، انزلی، فومن و لاهیجان با حضور امدادگران و نجاتگران و داوطلبین جوان جمعیت هلال احمر و کارکنان مرکز بهداشت، اورژانس و نیروی انتظامی، شبانه روز مستقر و نسبت به تب سنجی، پایش و غربالگری خودروها اقدام خواهند کرد که در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری، فرد مورد نظر با هماهنگی اورژانس جهت قرنطینه به مراکز درمانی منتقل می شود.

مدیرعامل هلال احمر گیلان اضافه کرد: همزمان با شیوع کرونا در گیلان از ۸ اسفندماه سال گذشته تا ۷ فروردین سال جاری ۷۶ هزار و ۸۴۶ خودرو و ۲۲۸ هزار و ۴۵۲ سرنشین مورد پایش و تب سنجی توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان قرار گرفتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =