پیشنهاد غافلگیرانه انصارالله یمن به عربستان/سعودی نه راه پس دارد نه پیش

فارس نوشت: پیشنهاد رهبر انصارالله یمن به عربستان برای آزادی نظامیان ائتلاف سعودی در مقابل آزادی اعضای بازداشتی حماس، ریاض را در بن‌بستی قرار داده که نه راه پیش دارد و نه راه پس.

طرح پیشنهادی «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن برای تبادل خلبانی سعودی با بازداشتی‌های حماس در عربستان موضوعی غافلگیرانه برای دولت سعودی بود زیرا این اولین بار است که جنبشی مشابه انصارالله اینچنین پیشنهادی می‌دهد.

بر اساس گزارش «النشره»، تحلیلگر عرب «حسن حردان» معتقد است این اقدام در بطن خود دلالت‌های مهمی دارد و در یادداشتی به پنج مورد زیر اشاره کرد:

اول: این ابتکار دارای ابعاد مبارزه‌ای انصارالله است، جنبشی که در حال حاضر به مقابله با شدیدترین جنگ جنایتکارانه علیه یمن روبروست اما این باعث نشده که از توجهش به فلسطین کاسته شود و آن را از صدر اولویت‌هایش بردارد.

دوم: این پیشنهاد تأکید می‌کند که نبرد علیه دشمن صهیونیستی و کشورهای عربی مرتجع که علیه فلسطین توطئه کرده‌اند، نبردی واحد است و همانگونه که به جنبش‌های مقاومتی فلسطینی مربوط است به انصارالله یمن نیز مربوط می‌شود. پیروزی یمن بر تجاوز آمریکایی-سعودی پیروزی فلسطین است همانگونه که پیروزی فلسطین، پیروزی یمن است.

سوم: پیشنهاد انصارالله ضربه‌ای قوی و محکم به جنگ نرم آمریکایی-صهیونیستی است که با فتنه‌انگیزی مذهبی و فرقه‌ای، بر هم زدن وحدت امت عرب را دنبال می‌کند و عربستان سعودی نقشی خطرناک در اجرای آن دارد.

چهارم: تأکید می‌کند که طرف‌های جبهه مقاومت درچارچوبی مشترک حرکت می‌کنند که همه حامی هم هستند که این موضوع تأثیر زیادی بر تقویت ارزش‌های مقاومتی و انقلابی دارد. همچنین بر اهمیت پیروزی مقاومت یمن تأکید می‌کند، یمنی که بخش لایتجزأ محور مقاومت شده است. اینها همه باعث نگرانی استعمارگران، اشغالگران صهیونیست، آمریکایی‌ها و مرتجعان عرب می‌شود.

پنجم: این طرح، دولت عربستان سعودی را در بن بست قرار داد. اگر با آن موافقت کند ضربه‌ای دردناک و شکستی سخت از انصارالله خورده است؛ جنبشی که موفق به تضعیف نقش سلطه سعودی شد. اما اگر مخالفت کند از داخل کشورش به این متهم می‌شود که جان افسران اسیر برایش مهم نیست و این امر تأثیری منفی خواهد داشت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز وبرادر شهید IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    61 0
    ایول داره مقاوت یمن، بدرود
  • خلیلی هستم IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    49 0
    بله مقاومت حرف اصلی راهمه جاخواهدزدانشاالله
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    43 0
    من معتقدم ایران باید نقشی پررنگ تر در ماجرای یمن ایفا کند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    22 0
    منظور شما یعنی چوب دو سر طلا
  • شعیب صالح درحدیث پیامبر پیرامون منجی امام زمان IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    29 0
    یمن باید سریعا به سمت مرکزیت دینی دنیا حرکت پیروز مندانه داشته باشد
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    6 0
    آل سعود به امیدخدا همچون شکستی از انصارالله خواهی خورد که تاریخ به یاد نخواهد داشت منتظر نابودی خودت و هم پیمانانت باش مگر اینکه سر عقل بیایی و به امید کمک واهی و توخالی آمریکا و صهیونیست نباشی همینجور که اسرائیل از دوهزار نفر نیروی حزب الله شکست خورد با اون ادعا و ارتش به قول خودش ابرقدرت
  • US ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    3 0
    آخه بگو ای عربستان ای آل‌سعود جنایتکار.توی این وضعیت بحران جهانی دیگر این ویروسیکه به نام کرونا باتخصصی دست ساز اربابت آمریکای زدبشرو جنایتکار بوجود آوردید. از جان مردم بی دفاع زنان کودکان یمن چی میخوای آخه .هرچه نیرو درجنگ داری همشون آمریکایی انگلیسی فرانسوی ایتالیای وکشورهای چندتیره....هستند.شما فقط به پولت مینازی. کرونا به حدکافی داره انسانها ا گله ای میکشه.
  • ربیعی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    5 0
    اتحاد شوم رژیم صهیونیستی و رژیم وهابی سعودی پیوندی محکم در سرکوب گروههای مبارز مسلمان وقلع وقم آنها در منطقه پیدا کرده پولهاو سرمایه های خدادی نفت فعلا صرف فربه شدن صهیونیسم جهانی وزورگوئی آنها وهمچنین بخشی از کسری بودجه دولت غارتگر آمریکا میگردد .آفرین به این همت وابتکار نیروهای مقاومت یمنی .
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    5 0
    درود به شرفت ای سید بزرگ
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    10 0
    زیاد طول نمیکشد که پوزه عربستان هم بخاک مالیده میشود
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    یعنی یک افس سعودی به اندازه این همه افراد مقاومت ارزش داره این درخواست تایید این ارزش نیست؟؟
  • ایرانی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    2 0
    درود بر مردم مقاوم و زیرک یمن . مقاومت پیروز است
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    اقا چرا تو آلمان. فرانسه. انگلیس. ایتالیا. سوئیس. یا خیلی از کشورها جنگ نمیشه فقط تو آسیا اونم تو خاورمیانه فقط جنگه همیشه.
    • ایرانی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      آخه این سوال داره چون آلمان انگلیس و آمریکا جنگ شروع میکنن تا هم اسلحشون فروش بره و هن دستوراتشون
  • مجید IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    انشاالله به زودی هم از داخل ال سعود هم از بیرون ضربه ای بخوری بفهمه سرک کشیدن تو کار بزرگترها عاقبت بدی داره کاش خیلی زوتر از اینها یه گوش مالی به آل سعود داده بودیم الان زبان درازی نمیکرد
  • طاها US ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    افرین برجبهه مقاومت باید حساب شده کارکرد انشالله رزمندگان یمنی حتما به امیدخدا پیروز میدان خواهندبودانشالله