بانک ژاپن برای جلوگیری از بحران جدید مالی 183 میلیارد دلار پول به سیستم بورس توکیو تزریق کرد.

بدنبال انفجار دوم در رآکتور سوم نیروگاه هسته ای فوکوشیما مردم هجوم وحشتناکی را برای فروش سهام خود به بازار بورس توکیو آورده و این در حالی است که بانک ژاپن با تزریق 183 میلیارد دلار بلافاصله سعی کرد تا جلوی فاجعه اقتصادی را بگیرد.

به گزارش بی بی سی صبح دوشنبه شاخص سهام نیکی (Nikkei ) توکیو معادل 225  یعنی معادل 6 درصد افت پیدا کرد که این رقم در نوع خود بی سابقه است و به گفته کارشناسان معادل فاجعه جدید اقتصادی برای ژاپن تلقی می شود. بازار بورس به تبعیت بحران زلزله و سونامی و تعطیلی کارخانه های سونی و تویوتا و نیسان و حمله مردم و سهامداران برای فروش سهام خود وارد فاز جدیدی از بحران شده و بانک ژاپن به همین خاطر تصمیم گرفت با تزریق 183 میلیارد دلار پول به بورس و خرید تمامی سهام های ارائه شده برای فروش جلوی فاجعه جدید اقتصادی را بگیرد.

بانک ژاپن همچنین در جلسه ای اضطراری قرار است سیاستهای جدید پولی را اعلام کند. سخنگوی بانک ژاپن گفت ما تمام شرایط را بررسی کرده و سیاستهای جدید را برای بازار خواهیم گرفت و سیاست هایمان جهت جلوگیری از بروز بحران خواهد بود. وی همچنین گفت 73 میلیارد دلار دیگر در روزهای اینده در بازار تزریق می شود تا بازار کاملا کنترل گردد. همچنین نرخ سود در پایین ترین حد خود (zero to 0.1%  )نگه داشته شده است.

/56

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =