نیروهای امداد صبح دوشنبه اجساد 2 هزار نفر دیگر را در سواحل میاگی پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری کیودو پلیس پیش از این تعداد قربانیان را 1647 و تعداد مفقدین را 1720 نفر اعلام کرده بود. بر این اساس اجساد حدود هزار تن در ساحل اوجیکا و هزار نفر دیگر در شهرک ساحلی مینامیسانریکو کشف شد. اینجا منطقه ای است که قبلا صحبت از مفقود شدن ده هزار نفر داده شده بود. این امار جدای از آمار کشف 300 جسد در سندایی مرکز میاگی است که روز قبل کشف شده بود.

یکشنبه 450 هزار نفر از ساکنین نزدیک نیروگاه هسته ای فوکوشیما خانه های خود را ترک کردند تا از تشعشعات احتمالی رادیو اکتیو در امان باشند. مرگ اولین قربانی از کشور کره جنوبی در زلزله و سونامی ژاپن توسط وزیر خارجه کره تایید شد. دولت چین هم اعلام کرده نتوانسته با 100 چینی مستقر در شهر ایشینوماکی در میاگی تماس برقرار کند. گفتنی است سالم بودن 6957 چینی مقیم ژاپن مورد تایید قرار گرفته است.

اداره جهانگردی ژاپن اعلام کرد هنگام وقوع حادثه روز جمعه حدود 2500 توریست از مناطق مذکور در حال بازدید بوده اند. نائوتو نخست وزیر صبح دوشنبه بعد از ملاقات با تیم مقابله با بحران اعلام کرد تاکنون جان 15 هزار نفر نجات داده شده است. نیروهای وزارت دفاع ژاپن نیز 32 نفر را از اسکله ایشینوماکی نجات دادند.

شرکت برق توکیو الکتریک نیروگاه هسته ای توهوکو را از کار انداخته و بدنبال ان برق مناطق توکیو و منطقه کانتو را جیره بندی کرده است. این شرکت دلیل کار خود را جلوکیری از ایجاد بحران جدید و انفجارهای احتمالی اعلام کرده است. بر این اساس تا پایان ماه اوریل برق برای 45 میلیون ژاپنی در توکیو و 8 استان دیگر جیره بندی می شود.

بدنبال انفجار هیدروژنی در رآکتور شماره سه بازار بورس توکیو وحشت زده دچار هجوم بی امان از سوی سهامدارنی شد که قصد فروش سهام خود را دارند. مردم اعتمادشان به سیستم اقتصادی کمتر شده و به همین خاطر برای فروش سهام خود به بازار بورس حمله ور شده اند.

همچنین ارتباط تلفنی 561 هزار مشترک و ارتباط اینترنتی 221 هزار کاربر در مناطق زلزله زده میاگی و ایواته قطع شده است.

 

/56

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    انشااله كه هر چه زودتر به ارامش قبلي بازگردند.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    1 0
    براشون دعا ميكنيم تنها چيزي كه از دستمون ير مياد
  • داراني IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    واقعا وحشتناك بود ، اوميدوارم هر چه سريتر بازماندگان به آرامش و آسايش گذشته خود دست يابند
  • داراني IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    واقعا وحشتناك بود ، اوميدوارم هر چه سريتر بازماندگان به آرامش و آسايش گذشته خود دست يابند