رشد ۱۶ درصدی ترانزیت در پایانه ریلی آستارا

مدیرکل راه آهن شمال ۲ از رشد ۱۶ درصدی ترانزیت در پایانه ریلی آستارا خبر داد و گفت: میزان ترانزیت کالا در سال گذشته ۴۹ هزار و ۸۷۷ تن بوده است.

به گزارش خبرآنلاین از آستارا ؛ غلامحسین ولدی  با اشاره به حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا، اظهار داشت: در سال گذشته مجموعاً ۱۶۲ هزار و ۹۵۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به ۱۱۴ هزار و ۲۴ تن سال ۹۷، ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به حمل ۳۸۸ هزار و ۲۵۷ تن کالا در پایانه مرزی ریلی آستارا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر که ۲۸۱ هزار و ۵۸۳ تن بوده با ۳۸ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راه آهن شمال ۲ در ادامه با بیان اینکه ۱۲۴ هزار و ۴۱۹ تن میزان واردات کالا در سال ۹۷ بوده است، افزود: این میزان با رشد ۴۱ درصدی به ۱۷۵ هزار و ۴۳۰ تن در سال گذشته رسیده است.

ولدی چوب، الوار، عدس، گندم و جو را عمده کالاهای ترانزیت شده از آستارا عنوان کرد و ادامه داد: کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ افزود: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =