دبیر شورایعالی ترافیک کشور گفت:توسعه تونلهای مترو هماهنگ با خرید واگنها انجام نمیشود.
سید مجتبی شفیعی به فارس گفت: بر خلاف آنچه که مدیریت شهری اعلام میکند مبنی بر اینکه دولت از مترو حمایت نمیکند، ملاک این اظهار نظرها باید هزینههایی باشد که دولت به مترو پرداخت کرده است.
وی با اشاره به اینکه دولت مستقیماً در مدیریت اجرایی مترو وارد نشده است، افزود: نگاهی که به پولهایی که در دولت نهم و دهم به متروی تهران پرداخت شده در مقایسه با دولتهای قبل نشان میدهد که در ردیفهای اعتبارات عمرانی و چه در اعتبارات جاری اعم از توسعه و یارانه چندین برابر شده است.
شفیعی خاطرنشان کرد: یارانه پرداختی از سوی دولت به مترو در توسعه 9 برابر و در پرداخت یارانه حدود 3/5 برابر شده است و دولت حمایت همه جانبهای را از متروی شهری داشته است.
دبیر شورایعالی ترافیک کشور در خصوص عدم ترخیص واگنهای مترو از گمرک، بیان داشت: ترخیص واگنها از گمرک به واسطه بدهیهای سیستم مترو به بانکها است و هنگامی که مترو اقساط خود را به بانکها پرداخت نکرده است موجب شده که ترخیص واگنهای مترو با تعویق انجام شود.
شفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دستور دادند که بدهیهای مترو را به بانکهای تهاتر کنند که بخش اعظم آن انجام شده است.
وی بیان داشت: خرید واگنها با توسعه تونلها نیست و در حال حاضر توسعه تونلها بیشتر از واگنهای مورد نیاز انجام میشود لذا خرید واگنها باید هماهنک با توسعه تونلها باشد.
دبیر شورایعالی ترافیک کشور با بیان اینکه با هماهنک شدن واگنها و توسعه تونلهای مترو میتوان از مسیرهای موجود 10 برابر استفاده را کرد، گفت: ساخت تونل بدون واگن فایدهای برای مردم ندارد.
وی خاطرنشان کرد: دولت پیشنهاد کرده است که با همین اعتبارات و با ثابت نگه داشتن قیمت بلیت میتواند بر مترو مدیریت کند.
44
نظر شما