فاصله گذاری اجتماعی عامل قطع انتقال "کرونا"

دکتر مهرعلیان: فاصله گذاری اجتماعی با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری، به قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: از آنجایی که بیماری کرونا بسیار مُسری است، مهربانی ما انسان‌ها به یکدیگر هم مُسری است، پس ما باید مواظب هم باشیم و هر حرکت هر چند کوچک به نشانه احترام به حقوق دیگران در جامعه مهم است و فاصله گذاری اجتماعی با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری، به  قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس کمک شایانی خواهد کرد.
وی با بیان این که به جای دست دادن، از دور برای هم دست یا سرمان را تکان دهیم، افزود: مترو و اتوبوس‌های شلوغ سوار نشویم و تا جایی که می‌توانیم پیاده ‌برویم، حداقل یک متر از دوستانمان، همکاران و همسایه مان فاصله بگیریم و یا با تلفن احوال پرسی ‌کنیم و هر بار که یکی از این کارها را انجام می‌دهیم، نشان می‌دهیم که چقدر، همه برایمان مهم هستند و الگویی برای اطرافیان می‌شویم.
مسئول مرکز بهداشت شهرستان قزوین، تصریح کرد: به کودکان و خانواده‌ها توصیه اکید داریم که در خانه بمانند، با هم دست ندهند، غذایشان را با هم تقسیم نکنند و حتی نزدیک هم نشوند.
وی یکی از بهترین کارهایی را که می‌توان در حال حاضر و در میان این همه‌گیری انجام داد و به دیگران نشان داد که  چقدر برایمان مهم هستند، این است که از هم دور بایستیم.
دکتر مهرعلیان، یادآور شد حتی اگر خودمان، جوان و سالم هستیم، می‌توانیم به راحتی ویروس را به دیگران انتقال دهیم و این کار باعث به خطر افتادن جان کسانی که ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند، می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =