حمایت بانک سامان و بیمه سامان از طرح ملی درمان بیماران کرونایی با پلاسما

بانک سامان و بیمه سامان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از طرح ملی درمان بیماران کرونایی با پلاسمای خون کرد.

به گزارش سامان رسانه، بانک سامان و شرکت بیمه سامان هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا در کشور در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای کمک به یافتن راهی برای درمان این بیماری، از طرح درمان بیماران کرونایی با پلاسمای خون حمایت کردند.

بر این اساس، بانک سامان و بیمه سامان در این خصوص اقدام به همکاری با شرکت درمان‌آرا به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت پلاسمای کشور کردند تا فرصتی برای کمک به سیستم درمانی کشور به وجود بیایید.

در این راستا، شرکت درمان‌آرا که نقش محوری در تأسیس و توسعه مراکز جمع‌آوری پلاسما داشته و از مراکز خوش‌نام در این عرصه است، از ابتدای همه‌گیری این بیماری، پیشنهاد درمان بیماران کرونایی با استفاده از پلاسمای خون شفا یافتگان را مطرح و با حمایت تشکیلاتی و مالی از پژوهشگران این شیوه درمانی را به شکل یک کار آزمایی بالینی باهدف درمان ۲۰۰ بیمار در چند مرکز درمانی آغاز کرد تا پس از بررسی نتایج و در صورت موفقیت، این روش به‌عنوان یک شیوه استاندارد در اختیار تمام مراکز درمانی کشور قرار بگیرد.

 لازم به ذکر است قبل از ایران، مراکز تحقیقاتی چین به دنبال استفاده از این شیوه بودند اما به دلیل آنکه چین همانند ایران در صنعت پلاسما توسعه‌یافته نیست، گزارش دقیقی از موفقیت این پروژه در چین وجود ندارد اما از هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا این شیوه درمانی را به‌عنوان یکی از درمان‌های بیماری کرونا تائید کرده و هم‌اکنون چندین مرکز پلاسما در امریکا مشغول کار بر روی این شیوه درمانی هستند.
در همین حال بیمه سامان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، تمامی پژوهشگران و حامیان مالی این پروژه را تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار داد و بانک سامان نیز در همین راستا، 70 درصد از حق بیمه سنگین این طرح را پوشش داد تا این طرح ملی بتواند عملیاتی شود. 

همچنین در این مسیر اتاق بازرگانی تهران، شرکت ماموت و خیریه نیکان ماموت، شرکت میهن، شرکت دایا آرین دارو، شرکت بیودارو، بهستان پلاسما، پلاسما خوارزمی و پخش دایا دارو در کنار بانک سامان و بیمه سامان به حمایت مادی، معنوی و لجستیکی از این طرح اقدام کرده‌اند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =