۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
یک هیات سه نفره از طالبان راهی کابل شد

ایرنا نوشت: طالبان اعلام کرد هیاتی سه نفر از این گروه برای گفت وگو در باره رهایی زندانیان طالبان با دولت افغانستان به کابل سفر کرده است . - طالبان اعلام کرد هیاتی سه نفر از این گروه برای گفت وگو در باره رهایی زندانیان طالبان با دولت افغانستان به کابل سفر کرده است .

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در توئیتی نوشت : این هیأت بر روند رهایی زندانیان نظارت می کند و در بخش های فنی اقدامات لازم را انجام می دهد.

هرچند دولت افغانستان دیروز سه شنبه اعلام کرده بود که روند رهایی زندانیان طالبان به تأخیر افتاده است اما در باره ورود هیأت طالبان به کابل خبری اعلام  نکرده است.

طالبان پیش از این نام هیأت 10 نفری را منتشر کرده و گفته بودند که این افراد به بگرام خواهند رفت تا روند رهایی زندانیان طالبان از بند دولت افغانستان را نظارت کنند. طالبان اکنون علت کاهش هیأت از 10 نفر به 3 تن را دلیل شیوع ویروس کرونا دانسته است.

قرار بود روند رهایی زندانیان روز سه شنبه آغاز شود اما شورای امنیت ملی افغانستان روز  گذشته اعلام کرد که زندانیان طالبان رها نخواهند شد و هیأتی از دولت و طالبان در باره آن بحث و گفت وگوی بیشتر نیاز دارند.

رهایی زندانیان طالبان براساس توافق نامه صلح آمریکا و طالبان انجام می شود که قرار است پنج هزار زندانی این گروه براساس فهرست تهیه شده طالبان از بند دولت رها و پس از آن گفت وگوی بین الافغانی آغاز شود.

312 23310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =