فاز اول آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح فاز اول آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در استان خبر داد.

دکتر پرویز یزدان پناه تصریح کرد: این آزمایشگاه روز پنجشنبه ۱۴ فروردین  ۹۹ در فاز نخست شروع با ۵۰ نمونه شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: جواب این ۵۰ آزمایش برای آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود و امیدواریم در صورت تایید از روز شنبه این آزمایشگاه به طور رسمی شروع به کار کند.

دکتر یزدانپناه عنوان کرد: به طور متوسط روزانه  ۲۵۰ نمونه در سطح استان گرفته و به آزمایشگاه‌های معین ارسال می‌شود که از مجموع نمونه‌های ارسال شده امروز، ۵ نمونه مثبت شد.

وی با اشاره به اینکه ۳ مورد خوشه قدیمی و ۲ مورد خوشه جدید بودند، افزود : پنج بیمار که از هم استانی‌های ما در سایر استان های دیگر هستند، شناسایی شدند که ۳ مورد از اهالی شهرستان بهمئی و در بهبهان و جز آمار خوزستان هستند و دو مورد نیز در استان فارس شناسایی و اهل شهرستان‌های بویراحمد و کهکیلویه هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه دو مورد از این بیماران در شیراز جهرم مسافر بودند که در آنجا بیمار و تحت درمان قرار گرفتند، گفت: با رایزنی‌ های که با وزارتخانه صورت گرفته مقرر شد این پنج مورد به آمار استان اضافه شوند.

وی ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید ابراز داشت: در سال ۹۲ در استان حدود ۷۰۰ تخت فعال و ۳۸ تخت ویژه داشتیم که در حال حاضر این آمار به ۱۴۰۰ تخت فعال و ۱۱۸ تخت ویژه رسیده است.

دکتر یزدانپناه تصریح کرد: وقتی مسئله کرونا مطرح شد ما اطمینان داشتیم اگر تعداد بیماران نیز زیاد شود برای روند درمانی آنها مشکلی نخواهیم داشت و لازم است از دولت تدبیر و امید و حوزه بهداشت و درمان تقدیر نماییم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =