البرز؛ مجری آموزش هنرهای تجسمی به کودکان اوتیسیکِ کشور

اسدالله حیدری گفت: ماهیانه به هر کودک یا فرد اوتیسم ۶۶۶ هزار تومان یارانه پرداخت می شود و در حال حاضر۹۴ یارانه بگیر خدمات آموزشی کار درمانی و گفتار درمانی در این مراکز وجود دارند.

به گزارش خبرآنلاین استان البرز، مدیر کل بهزیستی استان البرز به مناسبت روز جهانی اوتیسم گفت: سه مرکز اتیسم در کرج فعالیت می کنند که یکی از این سه مرکز، پایگاه غربال گری است و در مجموع ۱۰۱ نفر تحت نظارت دارند.  

اسدالله حیدری با اشاره به اینکه ماهیانه به هر نفر ۶۶۶ هزار تومان یارانه پرداخت می شود، افزود: در حال حاضر ۹۴ یارانه بگیر خدمات آموزشی کار درمانی و گفتار درمانی در این مراکز وجود دارند.

  وی به برگزاری دوره های آموزش نقاشی برای کودکان اتیسم در مرکز توانجوی کرج اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هر ساله نمایشگاه نقاشی این مرکز در تهران برگزار می شود، اظهار داشت: سه مرکز در کرج فعالیت دارند و طی سالجاری یک مرکز در فردیس راه اندازی خواهد.  شد، البته یک مرکز حرفه اموزی برای بچه های اوتیستیک هم داریم.  

حیدری با اشاره به ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، روانشناسی و هنری به کودکان و خانواده های توانجویان داری اتیسم، تصریح کرد: مراکز ارائه خدمات در منزل، تیم های تخصصی توانبخشی و آموزشی را به منزل اعزام و خدمات تخصصی را به شکل انفرادی در خانه به ایشان ارائه می کنند.   

وی با تاکید بر اینکه مراکز حرفه آموزی که برای توانجویان سنین بالاتر طراحی شده و به امر حرفه آموزی می ‌پردازند، گفت: مراکز تشخیص و غربالگری به امر تشخیص و شناسایی کودکان می پردازند و خدمات آموزشی و توانبخشی آنها به ۳ شکل مرکز محور، خانواده محورو کلینیک محور خواهد بود.  

حیدری ABA، PECS، TEACCH، PRT، Intesisve Interaction و PRT را از جمله روش های ارائه محتوا در مراکز مذکور اعلام کرد و افزود: محورهای ارائه شده شامل آموزش های شناختی، آمادگی برای مدرسه، خدمات گفتار درمانی، خدمات کاردرمانی، خدمات مشاوره و اصلاح رفتار، آموزش های خودیاری، تمرینات هنری از قبیل موسیقی درمانی و هنر درمانی، مشاوره خانواده و گروه درمانی خانواده است.  

وی با اشاره به اینکه استان البرز مبدع و مجری طرح هما، برای آموزش هنرهای تجسمی در کشور بوده و آموزش های سراسری در کل کشور و برگزاری نمایشگاه های کشوری توسط البرز انجام می شود، اظهار داشت: همچنین در سال گذشته، نماینده استان البرز مشارکت فعالی با بنیاد امور بیماری های خاص داشت.  

مدیر کل بهزیستی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: با توجه به شرایط کنونی کرونایی، فعالیت های مراکز به شکل مجازی با خانواده ‌ها ادامه داشته و استان البرز نیز در طرح آموزش مجازی کل کشور مشارکت فعال دارد.  

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =