شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

مهدی زاده از شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی؛ «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۱۵ فروردین) به رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون یک هزار و ۸۰ نمونه مورد آزمایش قرار گرفته که پاسخ ۷۶۰مورد منفی بوده و با شناسایی ۱۵ مورد مثبت جدید، تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در استان به ۳۲۰ نفر رسید.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:  در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۷۶ آزمایش انجام‌شده، تعداد ۶۱ مورد منفی و تعداد ۱۵ مورد مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۶۴ نفر از این بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲۳ بیمار همچنان در بیمارستان‌ها بستری هستند.

مهدی زاده تعداد فوتی‌های ویروس کرونا در۲۴ ساعت گذشته را یک نفر اعلام کرد و گفت: درگذشتگان مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی به ۳۳ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در طرح غربالگری کرونا تاکنون ۲۱۳ هزار و ۴۴۵ خانوار غربالگری شده‌اند که معادل ۸۸.۹ درصد جمعیت خانوارهای استان است، افزود: همچنین ۷۵ هزار و ۱۸۵ نفر به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir مراجعه و پرسشنامه‌ها را پر کردند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور  آغاز شد و در این مرحله تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =