حوزه بهداشت قزوین، مجهز به دستگاه های تشخیص "کرونا" شد

دکتر علیرضا مهرعلیان گفت: دو مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان قزوین، مجهز به دستگاه های تخصصی تشخیص کرونا شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: دو مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان قزوین، مجهز به دستگاه های تخصصی تشخیص کرونا شدند. 
وی ادامه داد که مانیتورهای مذکور در مرکز خدمات جامع سلامت شهدا(واقع در چهار راه شهدا) و مرکز خدمات جامع سلامت معلم کلایه راه اندازی شد.
دکتر مهرعلیان، با اظهار اینکه دستگاه «پالس اُکسی متر مانیتوری»، پارامترهای مهمی از وضعیت بیمار، مانند: ضربان قلب، ضربان نبض، درصد اشباع اکسیژن در خون، وضعیت تنفس، فشار خون، دما و میزان دی اکسید کربن در دَم و بازدَم را برای سهولت خدمات تخصصی بالینی، به کادر درمانی ارائه می‌کند، گفت: برای تشخیص سریع تر در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته کووید ۱۹، این دستگاه ها به مجموعه مرکز بهداشت شهرستان قزوین افزوده شد.
مسؤول سلامت شهرستان قزوین ضمن اعلام اینکه در ایام تعطیل و تمامی ایام، مراکز ۱۶ ساعته با حضور یک پزشک و یک پرستار، بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا را پذیرش می کنند، بیان کرد: این مراکز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۲۴ برای مراجعه و معاینه بیماران با علایم تنفسی، فعال هستند.
دکتر مهرعلیان از شهروندان خواست تا برای ارزیابی وضعیت خود در مورد بیماری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند و ضمن پاسخ به سوالات، حتما تماس دریافتی از طریق شماره۴۰۳۰ را پاسخگو باشند و با عدم حضور در اجتماعات و نداشتن خروج غیرضروری از منزل، مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کرونا یاری کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =