ایرنا نوشت: مدیرعامل موسسه «نجوای امید شهر» گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی دریافت نشده است.

سلمان عبدی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا افراد مبتلا به ویروس «نقص ایمنی بدن انسان» یا «اچ آی وی» را راحت تر از سایر افراد میتواند درگیر کند، از این رو اطلاع رسانی های لازم در خصوص راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به این بیماران انجام شد.

وی اظهار کرد: شناسایی، غربالگری و درمان بیماران بر عهده وزارت بهداشت و بحث حمایت های اجتماعی، خدمات مددکاری و معیشتی بر عهده بهزیستی است و کمیته امداد نیز فقط به بیماران بی بضاعت خدمات ارائه می دهد.

عبدی گفت: بیماری «اچ آی وی» یک بیماری عفونی قابل کنترل و درمان است؛ در صورت شناسایی و درمان به موقع می توان این بیماری را کنترل کرد و شرایطی فراهم آورد که فرد تا آخر عمر سالم و بدون ورود به مرحله ایدز زندگی کند.

وی ادامه داد: در کشور ما با وجود هزینه سنگینی که درمان این بیماری بر دوش دولت دارد، تمامی خدمات تشخیصی و درمانی به صورت رایگان انجام می شود.

مدیرعامل موسسه «نجوای امید شهر» خاطرنشان کرد: به بیماران مبتلا به «اچ آی وی» توصیه می شود، دست های خود را به صورت مداوم با آب و صابون شسته و ضمن رعایت بهداشت، در فضاهای شلوغ حضور پیدا نکنند و هشدارهای وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =