بارش باران و برف از دوشنبه در آذربایجان‌شرقی

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ سامانه بارشی پرفشاری از روز دوشنبه به آسمان استان، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی  اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر، با بیان اینکه این سامانه موجب کاهش محسوس دما و  وزش باد شدید به ویژه در نواحی شرقی استان می شود، افزود: فعالیت این سامانه‌ تا اواخر هفته‌ جاری ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه که از بعد از ظهر روز دوشنبه آغاز می شود، همچنین موجب رگبار باران و غرش آذرخش شده و دمای هوای استان را ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می دهد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال ورود خسارت به بخش کشاورزی استان به علت وزش باد شدید و کاهش دما از کشاورزان و باغداران خواست اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت های احتمالی را انجام دهند.

امیدفر، ادامه داد: امروز شنبه جو استان ناپایدار، نیمه ابری و تمام ابری بوده و از بعد از ظهر احتمال رگبار باران و غرش آذرخش وجود دارد ولی روز یکشنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم خواهد شد.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۱۹ درجه و چاراویماق با ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرستان های استان بوده و دمای تبریز ۱۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

امیدفر، افزود: دمای فعلی تبریز ۱۲ درجه بالای صفر بوده و نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =