۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
آخرین وضعیت پرونده‌های استقلال در فیفا

تسنیم نوشت: باشگاه استقلال به دنبال راهی برای پرداخت مطالبات دو بازیکن، یک مربی و سه وکیل خارجی خود است تا محرومیتی شامل این باشگاه نشود.

باشگاه استقلال هر سال با شکایت مربیان و بازیکنان خارجی پیشین خود روبه‌رو می‌شود و همین مسئله دردسرهای زیادی را برای این باشگاه ایجاد کرده است.

استقلال چند پرونده در فیفا دارد که شامل سه بازیکن، دو مربی و سه وکیل خارجی است. سرور جپاروف، گادوین منشا و بویان نایدونف سه بازیکن خارجی پیشین این تیم هستند که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان از استقلال به فیفا شکایت کرده‌اند. مسئولان استقلال از هر سه بازیکن مهلت گرفتند تا بتوانند راهی برای پرداخت پول‌شان پیدا کنند که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مهلت جپاروف و منشا تا سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری است. در این بین گفته شد که استقلال در صورت عدم پرداخت پول این دو بازیکن از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهد شد. این اتفاق زمانی می‌افتد که وکلای این دو بازیکن به فیفا اعلام کنند که در مهلت داده شده نتوانسته‌اند پول‌شان را دریافت کنند. از آنجایی که وکلای هر دو بازیکن خواهان همکاری هستند مسئولان استقلال در نظر دارند در مهلت یادشده پول این دو بازیکن را پرداخت کنند.

غیر از این دو بازیکن، استقلال با پرونده شکایت بویان بازیکن مقدونیه‌ای، مارتین فورکل مربی آلمانی و دستیار وینفرد شفر و سه وکیل خود مواجه شده است.

باشگاه استقلال پیش از سال جدید از طریق روابط خود با فیفا قصد داشت از ۳۴۰ هزار دلار باقیمانده درآمدهای خود در فیفا طلب جپاروف، منشا، فورکل و سه وکیل خارجی را بپردازد. در این زمینه رایزنی‌های خوبی صورت گرفت، اما به دلیل تحریم‌ها، نتیجه‌ای حاصل نشد. مسئولان استقلال بار دیگر رایزنی کردند تا مانند پرونده پروپیچ و رابسون، از درآمدهای خود مطالبات خارجی‌ها را بدهند و بار دیگر به مذاکرات مثبتی رسیدند که ماجرای شیوع ویروس کرونا پیش آمد و پرونده مسکوت باقی ماند.

بحث بعدی پرونده وینفرد شفر بود. فیفا تا تاریخ ۱۳ فروردین سال جاری به باشگاه استقلال مهلت داد تا طلب ۵۵۰ هزار دلاری سرمربی آلمانی پیشین خود را پرداخت کند که این اتفاق به دلیل نبود منابع مالی انجام نشد. در صورتی که وکیل شفر موضوع را به فیفا اعلام کند پروسه شکایت به کمیته انضباطی فیفا دو سه ماهی طول می‌کشد. همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا فیفا نیمه تعطیل است و مشخص نیست سرانجام پرونده‌ها چه خواهد شد.

بویان بازیکن مقدونیه‌ای نیز خواهان دریافت طلب ۳۰۰ هزار دلاری خود شده که مسئولان استقلال با توجه به اینکه این بازیکن تنها یک نیم فصل در استقلال بازی کرده خواهان گرفتن تخفیف یا مذاکره با او هستند. در اولین مذاکره، بویان به استقلال برای پرداخت طلبش مهلت داده است.

 استقلال برای فرار از محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات باید طلب جپاروف و منشا را بپردازد که رقمی در حدود ۱۳۵ هزار دلار است. به این شکایت‌ها باید طلب شیخ دیاباته، میلیچ و بودوروف به همراه درصدی از قرارداد بازیکنان و مربیان را نیز اضافه کرد که کار را برای احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه سخت می‌کند.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =