دفتر شعر «دویدن در لانگ شات» حاصل تجربه شعری من از سال 80 تا 88 است و در آن 30 شعر آزاد در 62 صفحه وجود دارد. این شاعر به ایسنا گفت: این دفتر را نشر آهنگ دیگر از سری کتابهای شعر ایران منتشر کرد و در آن مسایل اجتماعی با نگاهی به مفاهیم تغزلی بیان شدهاند. بخشی از کارها ساختار سینمایی دارند و با بهرهگیری از ساختار روایت در سینما نوشته شدهاند.
وی با بیان این که ساختار سینمایی برای اولین بار در مجموعه شعر «خیس در سکانس صفر» بکار رفته بود، اظهار کرد: غزل سینمایی از این مجموعه آغاز شد و پس از انتشار آن عدهای این سبک را ادامه دادند ولی من سعی کردم این کار را در فضای شعر آزاد نیز تجربه کنم.
یاری خاطرنشان کرد: در این دفتر، شیوه روایت سینمایی برای انتقال هر چه بهتر تصویر استفاده شده است؛ چرا که سینما ابزاری قوی و عمومی است و با اینکه نمیتوان ابزار آن را به کار ببرد اما روایت، تعلیق، تصویر و روایتهای آن را میتوان به راحتی در متنهای دیگر هم استفاده کرد.
وی در خصوص احتمال به موفقیت رسیدن این دفتر، گفت: وظیفه شاعر شعر گفتن است و تا زمانی که مخاطبان و منتقدان واکنشی نسبت به کاری نشان ندهند، اظهارنظر شاعر محلی از اعراب ندارد. البته غزل سینمایی در «خیس در سکانس صفر» بازخورد خوبی داشت و مورد پسند مخاطبان قرار گرفت.
191/60
نظر شما