بهبودیافتگان کرونا باید چندین روز در قرنطینه باشند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیماران مبتلا به کرونا ویروس که بهبودی پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند تا چندین روز ناقل ویروس بوده و برای پیشگیری از مبتلا نمودن سایر افراد، باید به صورت اصولی و علمی مراقبت گردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ابراهیم قادری با اشاره به اهمیت مراقبت بیماران مبتلا به کرونا ویروس بهبودی یافته و مرخص شده از مراکز درمانی، اظهار داشت: این قبیل بیماران که در جنگ نابرابر با کروناویروس پیروز شده اند تا مدت ها ناقل ویروس بوده و بنابراین باید به دقت تحت نظر و مراقبت شوند.
وی آشنایی بیماران و خانواده های آنان با اصول مراقبت در منزل را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا، مشخصات کامل بیماران مبتلا به کرونا ویروس بهبودی یافته توسط مراقبین سلامت  مستقر در بیمارستان در سامانه سیب ثبت شده و تا ۱۴ روز پس از ترخیص از بیمارستان به صورت روزانه و به تلفنی پیگیری و آموزش های لازم به آنان ارائه می گردد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه ابراز داشت: در صورت برگشت علائم بیماری همچون تب، سرفه، تنگی نفس و کاهش هوشیاری مجددا جهت ویزیت به بیمارستان معین بیماران مبتلا به کرونا ویروس ارجاع داده میشوند.
قادری با اشاره به اینکه، بیماران مبتلا به کرونا ویروس بهبودی یافته باید با رعایت مواردی در خانه ایزوله شوند، خاطرنشان کرد: بیمار باید در یک اتاق دارای تهویه مناسب ایزوله شده، جابجایی و حرکت وی محدود و حتی الامکان فضاهای مشترک (آشپزخانه، حمام، توالت و...) دارای تهویه مناسب بوده و پنجره ها جهت تهویه و گردش  هوا باز شوند.
وی ملاقات با بیمار را بدلیل احتمال سرایت بیماری به دیگران ممنوع بیان کرد و گفت: بهتر است تعداد مراقبین از بیمار به حداقل رسیده و افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و دارای بیماری های زمینه ای نیز مسئول مراقبت از این بیماران نباشند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به لزوم انجام خود مراقبتی، شستشوی دست ها و ضد عفونی کردن محیط قرنطینه و مراقبت از این بیماران اشاره کرد و گفت: استفاده از ماسک و دستکش و حفظ فاصله اجتماعی برای این افراد و خانواده های آنان مهم بوده و بهتر است از ماسک طبی استفاده و در صورت عطسه و یا سرفه دستمال کاغذی استفاده و سپس در سطل آشغال درب بسته دور انداخته شود.
قادری با بیان اینکه، سرویس بهداشتی  و حمام مورد استفاده بیماران باید حداقل یک بار در روز شسته و ضد عفونی شوند، اضافه کرد: استفاده از ملحفه های شخصی و ظروف اختصاصی قابل شست و شو با  آب و صابون  و مواد ضدعفونی کننده بلامانع و سطوحی که بیمار با آن ها در تماس است بایستی با شوینده های خانگی یا وایتکس  شسته و سپس آبکشی شود.
خاطرنشان ساخت: بیماران کرونایی بهبودی یافته باید داروهای تجویز شده را طبق دستورات پزشکی، به صورت منظم مصرف نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =