بخش خدمات بیشترین سهم اشتغال را در خراسان‌جنوبی به خود اختصاص داد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: بخش خدمات بیشترین سهم اشتغال خراسان‌جنوبی را در زمستان ۹۸ به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی ؛ جواد لطفی صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی طی سال ۹۸ اظهارکرد: طرح آمارگیری فصلی از نیروی کار در چهار فصل سال با روش‌ها و شیوه‌های مخصوص به خود انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان‌کرد: زمان مراجعه ما به خانوارها برای آمارگیری هفته دوم و سوم ماه میانی هر فصل است.

لطفی با اشاره به اینکه در هر فصل ما به هزار و ۹۲۰ خانوار در ۱۱ شهرستان مراجعه می‌کنیم، ادامه‌داد: برای آمارگیری در هر فصل در شهرستان بیرجند به ۳۷۲ خانوار، قائنات ۲۵۲ خانوار، طبس ۳۹۲ خانوار و در فردوس به ۱۵۶ خانوار مراجعه می‌کنیم.

وی بیان‌کرد: در نهبندان و درمیان نیز در هر فصل برای آمارگیری در حوزه اشتغال به ۱۵۶ خانوار، سرایان ۱۴۴ خانوار، سربیشه و زیرکوه ۱۳۲ خانوار، بشرویه ۱۲۰ خانوار و در خوسف نیز به ۱۰۸ خانوار مراجعه می‌کنیم که در مجموع در ۱۱ شهرستان به هزار و ۹۲۰ خانوار می‌رسد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در فصل زمستان ۹۸ بخش خدمات با ۴۳.۸ درصد بیشترین سهم از اشتغال‌زایی را به خود اختصاص داده و بعد از آن صنعت ۳۱.۹ درصد و کشاورزی نیز ۲۴.۳ درصد از سهم اشتغال را از آن خود کرده است.

لطفی با اشاره به اینکه در بازه زمانی بیان شده میزان بیکاری در خراسان‌جنوبی ۵.۹ درصد (کمترین میزان بیکاری در کشور) بوده است، بیان کرد: بیشترین آمار نیز با ۲۰ درصد مربوط به استان کردستان است.

وی با بیان اینکه هر چه قدر فضا و امید برای ایجاد شغل در جامعه بیشتر باشد نرخ مشارکت اقتصادی نیز افزایش می‌یابد، یادآور شد: فصل زمستان به طور معمول نرخ اشتغال اندکی نسبت به فصل پاییز کاهش می‌یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =