یکی از ویژگی‌های «خاوازی» سلامت مالی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی می‌تواند در راستای صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مهمی انجام دهد.

به گزارش خبرآنلاین،  هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در موافقت با رأی اعتماد به خاوازی، گفت:بررسی‌ها حاکی از آن است که سهم بخش کشاورزی در رشد اقتصادی ۳.۲ درصد مثبت بوده است و این امر نشان می دهد علیرغم تحریم ها بخش کشاورزی نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور داشته است و نقطه قوت اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال ۹۸ با احتساب نفت منفی ۷.۶ درصد و بدون احتساب نفت صفر بوده است، افزود: مهمترین موضوع برای پیشرفت کشاورزی توجه به «ترویج» است،به دلیل بهره وری پائین و خرده مالکی بخش کشاورزی از بهره وری بالایی برخوردار نیست. می توان با اجرای نظریه های وزیر کشاورزی در بحث ترویج، در راستای رشد بهره وری تلاش کرد.

وی اظهار داشت: حضور خاوازی در مرکز تحقیقات به معنای انتقال دانش به بخش کشاورزی است. هزینه کرد ارز محدود کشور به واردات محصولات کشاورزی، مشکلاتی را ایجاد کرده است و اما وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی می تواند در راستای صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مهمی انجام دهد.

این نماینده مجلس در عین حال افزود: فعال کردن پایانه های صادراتی مازندران  اقدام مثبتی برای رشد صادرات است.

قوامی با بیان اینکه از سال ۹۲ خط اعتباری برای تأمین ماشین آلات کشاورزی باز شد،اظهار داشت: همکاری وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان برای تأمین تراکتور و کمباین مورد نیاز کشور مهم است.

وی سلامت مالی مدیران را مهم خواند و تصریح کرد: یکی از ویژگی های وزیر پیشنهادی سلامت مالی است امیدواریم او بتوانند در شورای عالی اقتصاد از کشاورزان حمایت کند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =