از مانورهای تاثیر گذار محیطی تا حمایت از فعالان صنعتی؛ارس؛ پیشرو در مبارزه با کرونا

منطقه آزاد ارس را می‌توان در صحنه مبارزه با کرونا پیشروترین منطقه ازاد ایران نامید، چون در سایه انجام اقدامات پیش گفته تنها گسترش و شیوع کرونا را در سطح منطقه و مناطق همجوار بخوبی کنترل کرد بلکه با حمایت از فعالان صنعتی ارس و مجاهدت‌های صاحبان صنایع و کارگران پرتلاش انها، امروز ارس یکی از ایمن‌ترین مناطق شمالغرب ایران و یکی از مراکز اصلی تولید اقلام مورد نیاز کشور می‌باشد.

به گزارش خبرآنلاین از منطقه آزاد ارس ، ویروس کرونا مهمان ناخوانده جامعه ایران و جهان، با وجود این که چالش‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده، اما از طرف دیگر فرصت خوبی است که ما به قدر و قیمت بسیاری از داشته‌های خودمان در عرصه‌های گوناگون حیات فردی، اجتماعی و اقتصادی پی ببریم. امروز بخاطر حضور نامریی کرونا، ارزش وجود نظم سیاسی- اجتماعی، همبستگی و اتحاد ملی، شبکه‌های اطلاع رسانی، کادرهای درمانی و بهداشتی و نهادهای اقتصادی و صنعتی پویا و چابک بیش از قبل مورد توجه و احترام قرار گرفته است.

یکی از نهادهای اقتصادی که ارزش وجودی خودش در این بحران را نشان داد مناطق ازاد می‌باشند. این مناطق با داشتن چارچوب‌های مدیریتی و اداری چابک و توان تصمیم گیری‌های ضربتی و قدرت هماهنگ سازی بالا توانستند ضمن انجام مانورهای تاثیر گذاری محیطی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری نظیر کنترل رفت امدهای غیر ضرور و عملیات‌های گندزدایی محل‌های پر مراجعه و پرریسک، با حمایت و هدایت فعالان اقتصادی مستقر در مناطق، ان‌ها را برای تولید اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده محیط زندگی فردی و اجتماعی تشویق نمایند و فعالان صنعتی - تولیدی نیز با درک مسولیت اجتماعی خویش به این رویکرد پاسخ سریع و مثبت دادند و در کمترین زمان با تغییر خطوط تولید خود اقدام به تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده دادند.

منطقه ازاد ارس را می‌توان در صحنه مبارزه با کرونا پیشروترین منطقه ازاد ایران نامید، چون در سایه انجام اقدامات پیش گفته تنها گسترش و شیوع کرونا را در سطح منطقه و مناطق همجوار بخوبی کنترل کرد بلکه با حمایت از فعالان صنعتی ارس و مجاهدت‌های صاحبان صنایع و کارگران پرتلاش انها، امروز ارس یکی از ایمن‌ترین مناطق شمالغرب ایران و یکی از مراکز اصلی تولید اقلام مورد نیاز کشور می‌باشد.

در این صحنه مبارزه شبانه روزی و نفس گیر همه عوامل موثر حاکمیتی، دولتی، خصوصی و مردمی به فراخور مسولیت و توان خود حضور دارند و تحت مدیریت مهندس نریمان مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ارس که عالی‌ترین مقام دولتی منطقه می‌باشد نسبت به انجام مسولیت اجتماعی شان اقدام می‌کنند.

عوامل بهداشتی-درمانی منطقه و شهرستان، عوامل انتظامی و نظامی، کادرهای ایمنی و حراست سازمان منطقه ازاد ارس، عوامل پشتیبانی و خدمات سازمان، ستاد مبارزه با کرونا به مسولیت معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه ازاد ارس و مهم‌تر از همه این عوامل مردم فهیم و با فرهنگ منطقه با تشریک مساعی و رعایت هشدارها و رهنمودهای ستاد ملی مبارزه با کرونا توانستند ارس را پیشرو عرصه مبارزه با کرونا نمایند.

به گفته مهندس نریمان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ارس واحدهای صنعتی منطقه ازاد ارس نظیر: پانا چوب، مادالدوز، ساولان لویی، الکابافت و اذرستارخان با حمایت مدیریت سازمان منطقه ازاد ارس و همت ویژه شان امروز به تولید الکل ۹۶ درصد، اسپری و محلول ضدعفونی کننده، پارچه نبافته اسپان باند و ماسک و البسه بیمارستانی اقدام کرده اند و شرکت‌های دیگری نیز به فراخور نیاز کشور در منطقه ازاد ارس اعلام امادگی کرده اند که با تغییر خط تولیدشان به تولید اقلام بهداشتی و درمانی اقدام نمایند.

عملیات‌های ویژه و شبانه روزی عوامل سازمان و شهرستان نیز در روزهای گذشته و همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشغول اجرای دستورالعمل‌های کشوری هستند و در این زمینه نیر همکاری اجتماعی خاص مردم منطقه می‌تواند موثر واقع گردد.

در نهایت باید عنوان کرد ارس در روز بحران ملی که می‌شود گفت بعد از جنگ تحمیلی گسترده ترین، عمیق‌ترین و پرهزینه‌ترین بحران می‌باشد بخوبی ارزش وجودی خودش به عنوان یک نهاد اقتصادی کارامد را نشان داد و همانطور که دکتر شاسفند معاون اقتصادی سازمان منطقه ازاد ارس اخیر اعلام کرده سال ۹۸ نیز با تصویب سرمایه گذاری‌های داخلی (۵۸۵۴ میلیارد تومان) و خارجی (۲۰۸ میلیون دلار) قابل توجه در شرایط تحریم خود را برای میدان جهش تولید در روزگار پساکرونا اماده می‌کند. در میدان جهش تولید ارس به عنوان یک بازیکن ازاد اگر مورد توجه قرار گیرد یقینا مثل عرصه مبارزه با بحران کرونا یک چهره چابک، تاثیر گذار و ملی خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =