پرداختن به آمار مبتلا به کرونا هیچ سودی برای جامعه ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین معتقد است پرداختن بسیار به آمار مبتلایان به کرونا هیچ سودی برای جامعه ندارد و باید شیوه آماردهی متفاوت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در نشست کمیته اطلاع رسانی استان قزوین گفت: رسانه‌های ضد انقلاب ابتدا گفتند ایران در قبال مدیریت ویروس کرونا ناتوان است؛ اما اکنون دنبال پیاده سازی تجارب جمهوری اسلامی در مورد این بیماری هستند که این مسایل نیازمند اطلاع رسانی است.
او تصریح کرد: تمام لاییک‌ها، لیبرال‌ها و کمونیست‌ها با شیوع ویروس کرونا ابتدا دین و مذهب را منکر شدند، اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل این بیماری به غیر از دعا و استمداد کمک از خداوند نمی‌توان کاری کرد.
این مسئول با بیان اینکه کرونا باعث اتحاد، انسجام، همدلی و هماهنگی بین مردم و نیروهای لشگری و کشوری شده است، اظهار کرد: تاب آوری نظام سلامت کشور با هدف تبیین توان درمانی ایران در مقابله با ویروس کرونا از مهمترین موضوعاتی است که باید از سوی رسانه‌ها مطرح و تشریح شود.
او به تاب آوری اقتصادی و اجتماعی مردم نیز اشاره کرد و گفت: مردم ۲ماه در خانه ماندند و اکنون لازم است که رسانه و ارتباطات برای فرهنگ جدید اجتماعی و همچنین تحلیل شرایط فعلی دست به کار شده و اجازه ندهد آسیب‌های اجتماعی درون خانواده‌ها شکل بگیرد.
حبیبی با بیان اینکه مسئله مرگ و زندگی در کرونا مطرح است، تاکید کرد: موقعیت استان قزوین در کشور مستعد انتشار فراوان ویروس کرونا بود که با مدیریت بسیار خوب مدیران این مهم کنترل شد، اما این کنترل هنوز در کشور و منطقه شکننده و موقت است و باید برای ماندگاری آن تلاش کنیم.
این مقام عالی دولتی، در مورد مشکلات اقتصادی پیش آمده برای برخی مشاغل در ایام کرونا نیز اظهار کرد: یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات و زیان اقتصادی مشاغل در نظر گرفته شده که لازم است جزییات آن به مردم اطلاع رسانی شود.
تعطیلی ۳۵هزار واحد صنفی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه به اقدامات انجام شده در استان در مقابله با وسروس کرونا اشاره کرد و گفت: تعطیلی ۳۵هزار واحد صنفی از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در استان بوده است.
حبیبی در خصوص مشکلات اقتصادی نشریات استان قزوین هم بیان کرد: خانه مطبوعات، روابط عمومی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است که مباحث مربوط به این موضوع را جمع آوری کنند تا نسبت به آن تصمیم مناسبی اتخاذ شود.
حبیبی با بیان اینکه پرداختن مکرر به آمار و ارقام مبتلا به کرونا هیچ سودی برای جامعه ندارد و فقط اتفاقات ناگوار در مورد فوت افراد را عادی جلوه می‌کند، اظهار کرد: به اندازه کافی در مورد این ویروس به نحوه مراقبت از خود در فضای مجازی و اخبار اطلاع رسانی شده و لازم است که از این به بعد اقدامات و سبک آماردهی متفاوت شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید به تشریح ایثارگری کادر پزشکی و درمان بپردازند؛ چراکه انصافا این قشر در طول شیوع ویروس کرونا عاشقانه به استقبال خطر رفتند و ثابت کردند برای جان مردم و نظام حاضرند از خودگذشتگی کنند.
حبیبی یادآور شد: هنوز بسیاری از مردم خبر ندارند که کادر درمان و پزشکی پس از خروج از مراکز درمانی ۲هفته در یک مکان قرنطینه می‌شوند و سپس به دیدار خانواده می‌روند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =