سئول از موافقت واشنگتن درباره ارسال کالاهای پزشکی به تهران خبر داد

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی از دریافت موافقت واشنگتن برای ارسال کمک بشردوستانه به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که آمریکا موافقت کرده است که این کشور به ایران کالاهای پزشکی ارسال کند.

در این گزارش آمده است: سئول اعلام کرده است که موافقت آمریکا برای ارسال تجهیزات و کالاهای پزشکی به ایران از طریق یک مجوز ویژه را دریافت کرده و احتمالا ماه آینده میلادی ارسال این کمک آغاز خواهد شد.

کره جنوبی روز دوشنبه هفته جاری از آمریکا یک مجوز دریافت کرده که طبق آن امکان ارسال کمک بشردوستانه به ایران هموار شده است.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، به یونهاپ گفت: «شرکت‌ها و بانکهای ما باید اسناد مورد نیاز را آماده کنند و ما فکر می کنیم که یک ماه دیگر ارسال کمکها آغاز شود». سئول علاوه بر دریافت مجوز از آمریکا در تلاش است از دو مسیر دیگر هم در حال بررسی امکان ارسال کمک به ایران است.

یکی از این مسیرها، استفاده از «ساز و کار تبادل انسان دوستانه کُره» است که در صورت نهایی شدن آن، امکان استفاده از یک بانک ایرانی برای تبادلات بشردوستانه با تهران وجود دارد البته بانکی که در تحریم آمریکا قرار نداشته باشد.

کره جنوبی همچنین در حال بررسی امکان استفاده از «کانال سوئیس» است؛ کانالی که به منظور تسهیل فروش اقلام دارویی و غذایی شرکتهای سوئیسی به ایران طراحی شده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =