مدیرکل بهزیستی همدان: تولید روزانه بیش از ۱۰ هزار ماسک و لباس بیمارستانی در مراکز تحت پوشش بهزیستی همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در مراکز تحت نظر بهزیستی و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، روزانه بیش از ۱۰ هزار ماسک و لباس بیمارستانی تولید می شود.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حمیدرضا الوند در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه زنان سرپرست خانوار نیز در کارگاه تولید فرش دیبا با تغییر بخشی از کاربری کارگاه، مشغول تولید ماسک و لباس بیمارستانی هستند، افزود: در این مرکز روزانه شاهد تولید پنج هزار عدد ماسک و دو تا سه هزار دست پوشاک بیمارستانی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اعلام اینکه دستورالعمل پیشگیری از شیوع کرونا سوم اسفندماه از سوی سازمان بهزیستی به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد، گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلاء به کرونا در مراکز تحت نظر بهزیستی استان ثبت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مراکز شبانه‌روزی به طور مداوم ضدعفونی و گندزدایی شده و پرسنل در هر تغییر شیفت با رعایت مقررات و دستورالعمل‌ها و تب‌سنجی در مراکز حضور می‌یابند.

الوند با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا و پیرو دستور ستاد مقابله با این بیماری، پذیرش بیمار جدید و همچنین مرخصی بیماران در تمامی مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان و معلولان منع شده است، افزود: با مرخصی تنها در صورت ارائه حکم قضائی و تعهد کتبی از سوی خانواده بیماران و به شرط عدم بازگشت آنها به مراکز تا پایان کرونا، موافقت می شود.

الوند با بیان اینکه مراکز روزانه اوتیسم، مهدهای کودک، مراکز کودک و خانواده و مراکز توانبخشی از ابتدای شیوع کرونا تعطیل است، یادآور شد: برای تمامی مراکز شبانه‌روزی به ازای هر مددجو مبلغی برای تهیه اقلام بهداشتی واریز شده است.

وی اضافه کرد: مراکز اقامتی درمان اعتیاد با ترخیص آخرین بیماران بهبود یافته تا پیش از آغاز سال ۹۹، تعطیل و ضدعفونی شده‌اند و در حال حاضر پذیرش بیمار ندارند و ورود افراد جدید نیز در مراکز کاهش آسیب ماده ۱۶ لغو شده است.

 مدیرکل بهزیستی استان همدان با اعلام اینکه سامانه اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ فعال است و تیم‌های سیار در مناطق آسیب‌پذیر حضور دارند، افزود: سامانه رایگان ۱۴۸۰۰ برای ارائه مشاوره و خدمات روانشناختی از هشت صبح تا ۱۲ شب فعال است و تمام مردم استان در شهرها و روستاها می‌توانند با این شماره تماس و مشاوره بگیرند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =