ایسنا نوشت:

پس از طرح ادغام وزارت بهداشت در وزارت علوم و مخالفت اکثر قریب به اتفاق مسئولان و کارشناسان با آن، روزهای پایانی سال 89 در برخی رسانه‌ها شاهد طرح دوباره ادغام وزارت بهداشت، این بار در وزارت رفاه و تامین اجتماعی هستیم.

 این طرح سال 85 نیز در سطح مجلس مطرح شد ولی با مخالفت اکثر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس فرصت رای گیری در صحن علنی نیافت و مسکوت باقی ماند.

مرضیه دستجردی وزیر بهداشت درباره ادغام وزارت بهداشت در وزارتخانه های دیگر، گفت: بحث ادغام وزارت بهداشت با وزارت علوم و وزارت رفاه شایعه است و ادغامی صورت نخواهد گرفت. وزارت بهداشت یکبار ادغام شده است و بیشتر از این ادغام نخواهد شد. مطمئن باشید وزارت بهداشت با وزارتخانه دیگری ادغام نخواهد شد. 

دکتر محمدعلی محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز می‌گوید: بحث واگذاری درمان و بهداشت به وزارت رفاه و علوم کاملا غیرکارشناسی است و در بافت اداری کشور چنین چیزی تحقق نمی‌یابد. لذا نباید به هیچ وجه به این موضوع پرداخت. از نظر من کسانی که این موضوع را مطرح کردند قصد شوخی داشتند و به وظایف وزارت بهداشت و این دو وزارتخانه آشنایی ندارند. 

طاهر موهبتی معاون حقوقی، مجلس و منابع انسانی وزارت رفاه نیز اعلام کرد: طرح پیشنهادی ادغام وزارت بهداشت در وزارت رفاه و تشکیل وزارت سلامت و رفاه اجتماعی، از دستور کار شورای عالی اداری، خارج می‌‏شود.

وی گفت: بر اساس ماده 137 قانون برنامه چهارم توسعه, سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور ملزم شده، در شش ماه ساختار نوینی برای تشکیلات اداری دولت تدبیر کند و پیش‌‏نویس این طرح هم اکنون در شورای عالی اداری ارائه شده و بر اساس آن قرار است تعداد وزارتخانه‌‏ها کاهش یابد.

وی افزود: یکی از پیشنهادات برای اصلاح ساختار اداری تشکیلات دولت، تفکیک وظایف آموزشی و بهداشت و درمانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از یکدیگر و ادغام وظایف بهداشت و درمان در وزارت رفاه و تشکیل وزارت رفاه و سلامت است.

به گفته موهبتی، از ابتدا این طرح با شگفتی صاحب‌‏نظران مواجه شد که پس از چند ماه از تاسیس یک وزارتخانه، چگونه بحث ادغام یا حذف آن مطرح می‌‏شود.

وی تصریح کرد: طرح چنین مطالبی آن هم کمتر از شش ماه از تشکیل وزارت رفاه که هنوز چارت سازمانی وزارتخانه به تصویب نرسیده، غیرمنطقی است بنابراین در این جهت با توجه به دستور رییس جمهور مقرر شد، موضوع از دستور کار شورای عالی اداری خارج شود.

معاون حقوقی مجلس و منابع انسانی وزارت رفاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر از نظر کارشناسی وظایف حوزه بهداشت و درمان باید زیر مجموعه وزارت رفاه باشد ضرورت دارد این پیش‌‏بینی در قالب همان لایحه پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی مبنی بر ساختار سازمانی نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی ارائه شود.

42/44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    وزيرمحترم مگه ادغام دانشگاه ايران باتهران كاركارشناسي شده بودكه شمااينكاروكرديدكه هنوزآثاربداين ادغام قابل مشاهده است
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
    0 0
    وزيرمحترم مگه ادغام دانشگاه ايران باتهران كاركارشناسي شده بودكه شمااينكاروكرديدكه هنوزآثاربداين ادغام قابل مشاهده است