آخرین آمار کرونا/ آمریکا رکورداسپانیا و ایتالیا را با۱۸,۸۸۳ کشته شکست

ایالات متحده آمریکا با عبور از ۱۸۸۸۳ کشته رکورد جدیدی را ثبت کرده و از ایتالیا نیز پیشی گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، در تازه ترین آمار کرونا ایالات متحده آمریکا با عبور از ۱۸,۸۸۳ کشته جای ایتالیایی که تا روز گذشته بیشترین جان باخته را داشت در جدول گرفت. آمریکا ۱۳۶ مورد از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون کشته داشته است. مجموع مبتلایانش هم در کل ۵۰۶,۰۰۸ تن نیز عبور کرده است. این در حالی است که ایتالیا بیش از ۱۴۷,۵۷۷ تن مبتلا و ۱۸,۸۴۹ کشته داشته است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک در همین حال رئیس‌جمهوری آمریکا حکمی را برای اعمال تحریم صدور روادید علیه کشورهایی به امضا رساند که یا از پذیرش شهروندان کشورشان از ایالات متحده در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ امتناع می‌کنند، یا پذیرش این افراد را با تاخیر بی‌دلیل انجام می‌دهند. به گزارش فاکس نیوز ترامپ همچنین به همراه اسقف هری جکسون در اتاق بیضی کاخ سفید مراسم عید پاک را به جا آورد. وی از مردم آمریکا به خاطر دعاهایشان تشکر کرد و اظهار داشت که ملتش این دوره سخت را پشت سر خواهد گذاشت.

ترامپ گفت که ملت آمریکا در این برهه در نبردی وارد شده اند که هیچ گاه سابقه نداشته و از کرونا به عنوان دشمن نامرئی یاد کرد.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در اظهاراتی گفت: زندگی مردم به شرطی به زودی عادی خواهد شد که مردم تدابیر لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را همین الان اتخاذ و اجرا کنند.به گزارش رویترز،  او اضافه کرد تا زمانی که واکسن موثری برای مقابله با این بیماری و ویروس ساخته نشود، خطر احیای مجدد این ویروس وجود خواهد داشت.یک مرحله نرمال و عادی برای زندگی مردم و مقابله با این ویروس شاید تا اوایل تابستان شدنی و امکان پذیر باشد.کانادا ظرف روز گذشته کشته ای نداشته اما مجموع مبتلایان این کشور از ۲۲,۵۵۹ گذشته و مجموع جان باختگان از ۵۶۹تن عبور کرده است.

در اروپا نخست وزیر ایتالیا ضمن انتقاد از طرح نجات اقتصادی و مالی منطقه یورو، گفت که تدابیر و سیاست‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا کافی نیست.به گزارش رویترز،  جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز جمعه قرنطینه سراسری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تا ۳ ماه می تمدید کرده است.وی در این باره گفت: تنها برخی از کسب و کارها و فروشگاه های معدود اجازه فعالیت مجدد از هفته آینده را خواهند داشت.بسته‌ای که روز پنجشنبه بر سر آن توافق شده، چیزی فراتر از یک پیشنهاد نیست و اگر این توافق به شکل فعلی حفظ شود، آن را امضا نخواهم کرد.نخست وزیر ایتالیا افزود: در نشست شورای اروپایی چیزی را امضا نخواهم کرد، تا وقتی که تدابیر و سیاست‌های کافی برای مقابله با چالشی که با آن روبرو هستیم، اتخاذ شود.

به گزارش نیویورک تایمز اسپانیا دیگر کشور به شدت آسیب دیده از کرونا نیز قصد دارد روز دوشنبه برخی محدودیت های شغلی را لغو کند تا برخی از مردم این کشور بتوانند به محل کسب و کار خود بازگردند. این تصمیم در پی کاهش تعداد مرگ و میر بوده است. اما این در حالی است که وزیر بهداشت این کشور نسبت به کاهش محدودیت ها هشدار داده است و اظهار داشته که کشورش در فاز کاهش قرار نگرفته است و سازمان بهداشت جهانی نسبت به این اقدام هشدار داده است. تصمیم لغو محدودیت های برخی مشاغل در حالی اتخاذ می شود که پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا برای وضعیت اضطراری و افزایش سطح قرنطینه در دیگر شهرها تا پایان مهلت آن یعنی ۲۶ آپریل برنامه ریزی کرده است. وی پارلمان این کشور را نیز از این مساله آگاه کرده و گفته است که از اواسط ماه قبل یعنی مارچ برای گسترش محدوده های قرنطینه متقاعد شده است. اسپانیا تا کنون بیش از ۱۶۱,۸۵۲ مبتلا،  بیش از ۱۶,۳۵۳ کشته داشته است و ظرف روز گذشته تا کنون نیز ۲۷۲ مورد جان باخته از این کشور گزارش شده است.

به گزارش روزنامه لیبراسیون، طبق ارزیابی‌های «ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت فرانسه، تاکنون در این کشور بیش از ۱۳ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.
سالومون همچنین بر ادامه قرنطینه تاکید داشت و آن را ضرورتی در تائید کندی بسیار ناچیز بویژه با کاهش تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در دو روز متوالی،‌ دانست.
مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه از رسیدن به اوج بیماری صحبت کرد.امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز گفت: اکنون زمان کاستن از قرنطینه نیست زیرا وسیله‌ای برای کاهش همه‌گیری است. او قرار است دوشنبه این هفته برای چهارمین بار در طول یک ماه گذشته سخنرانی تلویزیونی داشته باشد. فرانسه تا کنون بیش از ۱۲۴,۸۶۹مبتلا، بیش از ۱۳,۱۹۷ کشته داشته است که از روز گذشته مورد فوتی گزارش نشده است.

در انگلیس نیز که همچنان اوضاع وخیم است ۹۱۷تن ظرف ۲۴ ساعت گذشته جان باخته اند. آمار کلی جان باختگان نیز از ۹,۸۷۵ عبور کرده و تعداد مبتلایان از رقم ۷۸,۹۹۱ تن گذشته است. در بین کشته شدگان کودکی ۱۱ ساله نیز وجود دارد. به گزارش بی بی سی، تعداد کشته شدگان نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشته است. علی رغم هوای گرم در انگلیس مردم باید برای عید پاک نیز در خانه بمانند. به گفته دولت بیش از ۱۰۰۰ تن به علت رعایت نکردن مقررات و فاصله اجتماعی جریمه شده اند. همزمان نیز گزارش شده که حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بهبود یافته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز» یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس در این باره گفت که وضعیت تندرستی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس  پیشرفت بسیاری داشته  است. 

در مطلبی دیگر روزنامه گاردین از رویکرد چین در خصوص اطلاع رسانی به موقع و مهار کرونا انتقاد کرده است. این رسانه انگلیسی در نوشتاری با عنوان «تولد یک بیماری همه‌گیر؛ هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا در ووهان» نوشت: بازار عمده‌فروشی غذاهای دریایی هوانان (Huanan) در مرکز ووهان مکانی بود که مردم اغلب در آن دچار سرماخوردگی می‌شدند. فروشندگان از ساعت ۳ صبح شروع به کار می‌کردند و در حالی که مشغول نظافت و آماده کردن محصولات برای مشتریان می‌شدند، دستان خود را برای شستن درون سطل‌های آب سرد فرو بردند. در ادامه این مطلب آمده است: عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا در در ماه دسامبر (آذر و دی) در ووهان و طبق برخی گزارش‌ها در اوایل نوامبر (اواسط آبان) شروع به زیاد شدن کرد اما مقام‌های چین از اطلاع‌رسانی در مورد امکان شیوع گسترده این ویروس خودداری کردند. 

اما در ایران نیز رئیس جمهور در جلسه با رؤسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه آغاز فعالیت کسب و کارهای کم ریسک به معنای تغییر شرایط فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی نیست، اظهارداشت: طبق گزارش روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا ، اگر همکاری و همراهی مردم و رعایت محدودیت ها و پروتکل ها با همین روالی که تاکنون انجام گرفته، ادامه یابد می‌توانیم امیدوار باشیم که به تدریج به شرایط قابل اطمینانی در مقابله با کرونا دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور همچنین گفت: ماموریت بسیار مهمی به وزارت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده شده که با تقویت و پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی دانشگاههای علوم پزشکی در تهیه دارو، تشخیص و تست و نیز تهیه واکسن این ویروس فعالیت کنند که با توجه به توان و بنیه علمی متخصصان کشورمان دستیابی به دارو و واکسن دور از دسترس نخواهد بود. ایران تا کنون بیش از ۷۰,۰۲۹ مبتلا، بیش از ۴,۳۵۷ کشته و در ۲۴ ساعت اخیر نیز ۱۲۵ تن جان باخته اند.

23/ ۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    تعداد قربانیان در امریکا کمتر از سه و نیم درصد هست
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    من نمیفهمم شما چرا اینقدر از مردن آمریکایی ها خوشحالین؟