هشدار یک پزشک: اضطراب علایمی شبیه کرونا دارد!

مهر نوشت: یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه علائم اضطراب شدید با ویروس کرونا شباهت دارند، گفت: در اضطراب های شدید ممکن است افراد به اشتباه تصور کنند که به کرونا مبتلا شده اند.

حسین آقامیری، با اشاره به اینکه اضطراب و استرس در شرایط بحرانی امری طبیعی است اظهار کرد: از زمان شیوع پاندمی ویروس کرونا افراد زیادی با علائم شدید تنگی نفس به مراکز درمانی با تصور اینکه به کرونا مبتلا شده‌اند مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنگی نفس علل مختلف دارد، افزود: تنگی نفس می‌تواند به دلیل ابتلاء به بیماری‌های ویروسی نظیر کرونا باشد و یا به دنبال استرس ناشی از ابتلاء به بیماری ایجاد شود.

فلوشیپ درمان سکته‌های مغزی توضیح داد: تنگی نفس ناشی از کرونا، دائمی است و با فعالیت بیشتر می‌شود و علائم همراه با این تنگی نفس تب، سرفه‌های خشک و درد بدن است.

آقامیری با بیان اینکه تب از علائم کرونا است، خاطرنشان کرد: این موضوع که فردی دچار تب می‌شود و یا احساس گرما یا داغی شدید در بدن دارد کاملاً متفاوت است.

وی افزود: بالارفتن تب صرفاً به معنای بالابودن درجه حرارت بدن است که باید با دماسنج تشخیص داده شود بنابراین مردم هر گُرگرفتگی یا احساس داغی را به منزله ابتلابه کرونا یا بالارفتن دمای بدن تلقی نکنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاکید کرد: تنگی نفس در افرادی که این روزها استرس‌های شدید ناشی از ابتلاء به کرونا را تجربه می‌کنند یا پیش از این نیز به این بیماری دچار بوده‌اند، با انجام فعالیت ذهنی و جسمی بهتر می‌شود در حالی که در افراد مبتلا به ویروس کرونا با فعالیت و یا حتی راه رفتن این تنگی نفس هر لحظه بیشتر می‌شود.

وی گفت: تنگی نفس‌هایی که به صورت حمله‌های ناگهانی باشد، به طوری که فروکش کرده و دوباره پس از مدتی به وجود می‌آید، به احتمال زیاد ناشی از اضطراب و استرس است و به ویروس کرونا ربطی ندارد.

این متخصص مغز و اعصاب، به افرادی که دچار علائم اصلی کرونا یعنی تب، تنگی نفس مداوم با سرفه‌های خشک شدید، می‌شوند توصیه کرد با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و به توصیه‌ها توجه کنند و در صورت بیشتر شدن علائم با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی به بیمارستان مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرند.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =