۱ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
فرصتی که کامبیز دیرباز با سر به سمتش دوید

فارس نوشت: کامبیز دیرباز بازیگر فیلم سینمایی «خروج» که از امشب اکران اینترنتی آن آغاز می‌شود، ایفای نقش در فیلمی به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و در کنار فرامرز قریبیان را فرصتی مغتنم و ارزشمند دانست.

کامبیز دیرباز درباره همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «خروج»، گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردانی است که سینمایش را همیشه دوست داشته‌ام و صرف نظر از تجربه همکاری در فیلم «به نام پدر» که با ایشان داشتم و خاطرات خوب زیادی که با این فیلم در کارنامه‌ام ثبت شده است، همیشه هوادار سینمای حاتمی‌کیا هستم و آثار او را دنبال می‌کنم.

وی ادامه داد: طبیعی است که این فرصت را مغتنم بشمرم و با کمال میل با او کار کنم. این پیشنهاد در کنارش یک بخش جذاب دیگر هم داشت که دیدن فرامرز قریبیان از نزدیک بود تا شانس خودم را امتحان کنم و ببینم آقای قریبیان بزرگ به من اجازه می‌دهند برای ثبت در تاریخ سینما در یک قاب مشترک در کنارشان قرار بگیرم یا خیر، که خدا را شکر به قدری ایشان بزرگوارند که نه تنها این اجازه را به من دادند که در چند سکانس مشترک کنارشان باشم، بلکه با بزرگواری انرژی مثبت زیادی هم به من دادند، به من محبت کردند، به من یاد دادند و در واقع اجازه دادند که از ایشان یاد بگیرم.

دیرباز تاکید کرد: فیلم «خروج» برایم فرصتی بود که با سر به سمتش دویدم و اصلا به این فکر نکردم که نقش کوتاه و کوچکی است. به هر حال همه هم صنف‌ها و رفقا و اساتید من، آن جمله معروف را می‌دانند که نقش بزرگ و کوچک نداریم، بازیگر بزرگ و کوچک داریم. خوشحالم از اینکه در این فیلم سهم کوچکی داشتم.

بازیگر «خروج» تأکید کرد: متاسفانه در جشنواره سال گذشته فقط توانستم فیلم «خروج» را در سینمای رسانه ببینم که حواشی بر فضای عادی فیلم دیدن قدری سوار بود و روی من هم تاثیر گذاشت. به همین دلیل خیلی دلم می‌خواست که یک بار دیگر فیلم را در کنار مردم با فراغ بال و در آرامش بیشتر ببینم تا نظر مردم را هم بدانم و بتوانم بهتر درباره آن صحبت کنم.

وی در ادامه درباره گزیده‌کاری‌اش در سال‌های اخیر گفت: خیلی سعی کردم که این اتفاق بیفتد اما به هر حال یک جاهایی از کنترل خارج می‌شود و چون ناگزیر به زندگی کردن هستیم و من هم مثل خیلی از دیگر همکارانم تنها شغل و منبع درآمدم همین سینما و بازیگری است و مجبورم کار کنم، شاید انتخاب‌های اشتباه هم در کارنامه‌ام داشته‌ باشم.

بازیگر «اخراجی‌ها» بیان کرد: در این کارنامه لاغر و نحیف ۱۶-۱۷ ساله‌ای که در سینما دارم، چند فیلم هست که طبیعتا کمتر دوست داشتم و تصورم از فیلم چیز دیگری بوده، اما آن‌طور که می‌خواستم درنیامده است، به دلیل اینکه تنها بخشی از یک فیلم بسته به من یا عوامل دیگر است و پرونده یک فیلم تا پس تولید و کات تدوین و آخرین نت موسیقی که برایش نواخته می‌شود، هنوز باز است و سرنوشتش می‌تواند تغییر کند. به همین دلیل من هم از این قاعده مستثنی نیستم، همانطور که تمام بازیگران دنیا در کارنامه‌شان کارهای ضعیف و متوسط دارند.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر سعی می‌کنم کاراکترهایی را بازی کنم که بتوانم از آنها دفاع کنم و مجبور نباشم بابت بازی کردن آنها عذرخواهی کنم، کما اینکه در همین ۵ سال هم یکی دو جا چنین اتفاقی افتاده اما برای سال ۹۹ به خودم قول دادم که سعی کنم دیگر وارد این جاده خاکی‌ها نشوم و امیدوارم خدا هم کمکم کند.

دیرباز افزود: اینجا لازم می‌دانم به این نکته هم اشاره کنم که اگر می‌بینید بازیگری گزیده‌کار نیست، این بدان معنا نیست که گزیده‌کاری را دوست ندارد و هر کاری را پیشنهاد کنند، مایل است که بازی کند،!بلکه واقعا شرایط به گونه‌ای است که گاهی آدم مجبور است و در برخی موارد هم از کنترل شخص خارج می‌شود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =