حجت الاسلام معزی: هلال احمر نهادی مردمی و شفاف است

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: هلال احمری ها جهادگر و رزمنده هستند و همواره در خط مقدم خدمتگزاری در بحران‌ها حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین معزی» در آیین معارفه کریم همتی به عنوان رئیس جدید جمعیت هلال احمر که امروز (دوشنبه) در محل ساختمان صلح این جمعیت برگزار شد، با اشاره به ماه شعبان به عنوان ماه یاری رساندن به نیازمندان گفت: در دعایی که از حضرت امام رضا(ع) به ما رسیده و به خواندن آن در این روزها توصیه شده است. ایشان می‌فرماید: «خدایا اگر در ماه شعبان ما را نیامرزیدی در مابقی ایام شعبان ما را بیامرز.» همچنین این ماه چنان‌که در مناجات شعبانیه آمده است ماه مواسات و دستگیری از نیازمندان است.

وی ضمن تقدیر از حضور معاون اول رئیس جمهوری برای حضور در این مراسم، افزود: از دکتر جهانگیری سپاسگزاریم که در این ایام خاص و با وجود همه مشکلات در این مراسم حضور پیدا کردند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: به رییس جدید جمعیت هلال احمر که در هنگامه بحران عالم گیر کرونا کمر همت بست تا در این نهاد ارجمند به ملت شریف ایران خدمت کند، خیر مقدم می گویم. امیدوارم ایشان با روحیه خستگی ناپذیر، تدابیر شایسته و استفاده از تجارب تلخ و شیرین موجود در این جمعیت به مردم خدمت کند. ترمیم ضعف‌ها ونواقص نیازمند کار مضاعف و بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های مختلف جمعیت است.

وی خدمت به مردم را عنصر اساسی جمعیت هلال احمر دانست و تاکید کرد: اهداف و اصول جمعیت هلال احمر مورد تایید و تاکید اسلام است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین معزی، هلال احمر جمعیتی خدمتگزار است و به مردم خدمت می کند و تسکین آلام بشری فلسفه وجودی هلال احمر است. هلال احمر نهاد تجاری، سودآور، بساز و بفروش و تاجر نیست بلکه نهادی مردمی و خدمتگزار است که در حوادث و سوانح در خط مقدم خدمتگزاری به مردم قرار می گیرد. هلال احمری ها جهادگر و رزمنده هستند و همواره در خط مقدم خدمتگزاری در بحران ها حاضر می شوند.

وی درباره نگاه بشردوستانه خدمتگزاران هلال احمر در همه امور، گفت: در همه برنامه ریزی ها، بودجه تعیین کردن ها و مدیریت نیروی انسانی و منابع باید نگاهمان بشردوستانه باشد. خدمات هلال احمر برای رضای خداوند است و این موضوع ارزش این نهاد مردمی را بالا می برد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: عنایت خداوند متوجه جایی است که مردم حضور دارند و مردمی بودن سرمایه عظیمی است. اگر بخواهیم از یاری مردم استفاده کنیم و دست ارتباط مردم با نیازمندان باشیم باید اعتماد مردم را جلب کنیم و این موضوع بسیار پر اهمیت است. مردم باید بدانند که این نهاد مردمی شفاف است.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر با تاکید بر نقش نظارتی و هدایتی این حوزه افزود: ما برای صیانت از جایگاه مردمی و اعتبار اجتماعی این نهاد به وظایف خود عمل خواهیم کرد وکمک‌کار همه ارکان جمعیت در تحقق اهداف دینی و بشردوستانه هستیم. نظارت دقیق باعث جلوگیری از فساد خواهد شد و هدایت سبب ارتقای جایگاه و برنامه‌محوری خواهد بود.

وی از همه همکاران در این نهاد مردمی اعم از داوطلبان، امدادگران و جوانان که صادقانه، خالصانه، ایثارگرانه و جان بر کف در حوادث مختلف به مردم خدمت کرده‌اند، تقدیر کرد و این خدمت را که در مسیر رضای خداوند است بسیار ارزشمند دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر در پایان از اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر که با تدبیر خود راه را برای حل مشکلات پیش‌آمده هموار کردند تشکر کرد. همچنین از تلاش دبیر کل جمعیت در مدت تصدی مسئولیت امور اجرایی جمعیت قدردانی کرد.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =