۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
اولین واکنش امارات به انتخاب الکاظمی

ایرنا نوشت: امارات متحده عربی از تعیین "مصطفی الکاظمی" به عنوان نخست وزیر برای تشکیل دولت جدید عراق استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری امارات (وام) ، وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات متحده عربی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که این امر (انتخاب الکاظمی برای تشکیل دولت) آرزوهای مردم عراق برای دستیابی به امنیت، ثبات و توسعه را برآورده کند.  

در این بیانیه با اشاره به اینکه دولت امارات تحولات عراق و چالش‌هایی را که (این کشور) اکنون با آن روبرو است مورد توجه قرار دارد، آمده است: غلبه بر این چالش‌ها به اجماع برای انجام کار خالصانه جهت منافع ملی، ثبات سیاسی و همکاری برای موفقیت در مقابل  چالش‌های اقتصادی و اجتماعی نیاز دارد.  

وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات ابراز امیدواری کرد که تلاش نیروهای سیاسی و مردمی برای تامین آینده‌ای بهتر برای عراق و عراقی‌ها افزایش یابد.  

در پی انصراف " عدنان الزرفی " از تشکیل کابینه عراق، "برهم صالح" ۲۱ فروردین امسال، " مصطفی الکاظمی" رییس دستگاه امنیتی عراق را مامور تشکیل کابینه کرد. 

طبق توافق، عمر دولت الکاظمی یکساله خواهد بود و وی طی این مدت بستر لازم را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی مهیا کرده و همچنین بودجه ۲۰۲۰ را تهیه و به پارلمان می‌فرستد. 

الکاظمی یک ماه فرصت دارد تا کابینه خود را تشکیل داده و از پارلمان بخواهد به دولت وی رای اعتماد دهد. 

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =