۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳

دبیر کل اتحادیه عرب و گزینه نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر از شهروندان این کشور خواسته است در همه پرسی روز شنبه در این کشور به اصلاحات صورت پذیرفته در قانون اساسی رای نه بدهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موسی که یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای نامزدی ریاست جمهوری در کشور است گفت: اصلاحات صورت پذیرفته در قانون اساسی پاسخگوی مطالبات مردم نیست. وی افزود: به نظر می رسد رای منفی به این اصلاحات تصمیم درستی برای رای دهندگان باشد هر چند اولین حضور آزاد مردم برای همه‌پرسی نشان از پیشرفت در کشور است. دبیر کل اتحادیه عرب برخی از بندهای قانون اساسی را ناکامل ونادرست خواند و افزود: یکی از این موارد برگزاری انتخابات پارلمانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری است زیرا این مسئله می‌تواند مشکلاتی را در برابر کشور قرار دهد به همین منظور معتقد است اول باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و در برگزاری انتخابات پارلمانی عجله نشود تا فرصت کافی برای احزاب سیاسی وجود داشته باشد که خود را جهت حضور موفق در رقابت انتخاباتی آماده کنند.

موسی یکی از نگرانی های خود را از اصلاحات قانون اساسی فراهم آمدن فرصت برای بقایای نظام جهت تصاحب برخی از سمتها خواند و در ادامه خواستار آن شد تا اگر مردم به قانون اساسی رای نه داده اند در اولین فرصت برای عبور از مرحله انتقالی جدول زمان‌بندی تهیه شود. دبیرکل اتحادیه عرب افزود در جدول زمانبندی شده باید به برخی از مسائل چون تهیه قانون اساسی موقت، بازگذاشتن میدان برای نامزدی شخصیت ها جهت انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات ریاست جمهوری ، تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی و در آخر برگزاری انتخابات پارلمانی توجه شود. وی همچنین خواستار آن شد تا ریاست جمهوری آینده فقط برای یک دوره انتخاب شود. 

پییش از این محمد البرادعی یکی دیگر از گزینه های مطرح برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرده بود که اصلاحات نباید با عجله انجام شود چرا که ممکن است مطالبات مردم مورد غفلت واقع شده و سودجویان مجدد مردم را فریب دهند. 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =