لبیک سپاه آذربایجان شرقی به فرمایشات مقام معظم رهبری/ حمایت از محرومان با اجرای رزمایش کمک‌ مومنانه

سپاه آذربایجان شرقی در لبیک به ‌فرمایش رهبر معظم انقلاب پای کار آمده و با اجرای رزمایش سراسری کمک مؤمنانه، به نیازمندان و فقرا و کسانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان آسیب دیده‌اند، کمک می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی : پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز نیمه شعبان و لزوم حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند، سپاه و بسیج لبیک‌گویان، درصدد اجرای فرمان رهبر انقلاب برآمدند.

از روز جمعه جلسه‌های مختلف برای هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌ها در خصوص رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در استان با محوریت سپاه و بسیج شکل گرفت.

سپاه و بسیج به‌عنوان تشکیلات مردمی گسترده، بلافاصه در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب این امر را در دستور کار قرار دادند و رزمایش سراسری «کمک مؤمنانه» را در استان آذربایجان شرقی با رمز مبارک یا صاحب الزمان(عج) آغاز کردند.

قرار است در قالب این رزمایش از نیازمندان و محرومان و کسانی که شیوع بیماری کرونا، زندگی آنان را از نظر معیشتی و اقتصادی تحت تأثیر قرار داده است، حمایت شود.

فرمانده سپاه اسکو :آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» در شهرستان اسکو

سرهنگ پاسدار محمد رضایی در جلسه کارگروه رزمایش کمک‌ مؤمنانه سپاه ناحیه اسکو اظهار داشت: همدلی‌ها در کنار هم جلوه پیدا می‌کند و آنچه در کنار این همدلی‌ها ارزشمند است آن است که کمک کنیم تا این خدمات در مسیر خودش قرار گیرد.

وی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به مردم آسیب دیده از کرونا افزود: آنچه رهبری با رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه می‌خواهد این است که در کنار رزمایش مدافعان سلامت حرکت بزرگی نیز برای رفع مشکلات نیازمندان برداشته شود که باعث آرامش نسبی آنها شود.

فرمانده سپاه ناحیه اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: رزمایش کمک‌های مؤمنانه به منظور حمایت از نیازمندان در راستای لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری با رمز یا صاحب الزمان در حوزه‌ها و تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان اسکو اجرا می‌شود.

رضایی در پایان از تمامی نهادها، سازمان‌ها و خیرین دعوت کرد با شرکت در این رزمایش بزرگ روح همدلی و نوع دوستی خود را برای کمک به نیازمندان و هموطنان خویش ثابت کنند.

فرمانده سپاه مراغه: جمع‌آوری ‌کمک‌های مؤمنانه در شهرستان مراغه

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی  با  اشاره به آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در این شهرستان اظهار داشت: این رزمایش در عمل به رهنمودها وفرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود.

وی افزود: محور اصلی اجرای این رزمایش پایگاه‌ها هستند و خیران می‌تواند کمک‌های خود را ازطریق بسیج به دست نیازمندان برسانند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه در ادامه خاطر نشان کرد: در این روزهای کرونایی هرکمکی که در پایگاه‌ها جمع آوری شود در همان محله در اختیار خانواده‌های کم درآمد و نیازمند قرار خواهد گرفت.

رشیدی ادامه داد: در این طرح اطلاعات افراد نیازمند در حوزه استحفاظی پایگاه‌ها جمع آوری و سبدهای غذایی تهیه و توزیع خواهد شد و اولویت اقلام معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه با کسانی است که شغل‌های خود را در اثر این ویروس کرونا از دست داده‌اند.

فرمانده سپاه مراغه در پایان گفت: مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه آغاز شد و تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و در این رزمایش باید آبروی اشخاص و خانواده‌ها حفظ و با احترام از آن‌ها تکریم شود

فرمانده سپاه میانه: رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان میانه اجرا می‌شود

سرهنگ پاسدار حسین محمدی  با اشاره به آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در میانه اظهار داشت: این رزمایش با هدف کمک به رفع مشکلات معیشتی افرادی متضرر در اثر کرونا، و در راستای اجرایی کردن منویات رهبری و ترویج فرهنگ احسان و انفاق همگانی در این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: در این مرحله از بسیج ملی مبارزه با کرونا از تمامی ظرفیت‌های گروه‌های جهادی، صالحین، گردان‌ها، هیئت‌های مذهبی، بسیج جامعه پزشکی، واحدها و دفاتر بسیج برای عملیاتی شدن رزمایش کمک مؤمنانه بهره گیری می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه میانه در ادامه خاطر نشان کرد: زمان اصلی این رزمایش 15 رمضان خواهد بود و شناسایی و تشکیل بانک اطلاعات نیازمندان و متضررین شهرستان، جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی کارکنان، بسیجیان و آحاد مردم، و توزیع عادلانه این کمک‌ها در بین نیازمندان شناسایی شده، کاری است که آغاز شده و تا نیمه ماه رمضان استمرار خواهد یافت.

محمدی اضافه کرد: سپاه و بسیج در این رزمایش با جمع آوری و جهت دهی کمک‌های مردمی و بسیجیان، تلاش خواهند کرد تا با جبران بخشی از خسارات وارد شده بر مردم، میزان تاب آوری جامعه را بالا برده و  گامی مؤثر در رفع آلام مردم بردارند.

فرمانده سپاه ناحیه میانه با اشاره به اینکه بیش از54 هزار پایگاه در سطح کشور در این طرح همکاری می‌کنند، گفت: با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های بسیج و مساجد در این راستا، تلاش می‌کنیم تا هر پایگاه مقاومت حداقل 50 بسته معیشتی بالای دو میلیون ریالی تهیه کرده و به صورت محله محور در ماه مبارک رمضان توزیع کنند.

محمدی با تاکید بر تقویت معنویت در ضمن کارهای عملیاتی از مسئولان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت خواست تا از مباحث فرهنگی و اعتقادی غفلت نکرده و بسته‌های تهیه شده را با عکس یک شهید و احادیثی از معصومین(ع)، مزیّن کنند.

فرمانده سپاه ناحیه میانه در پایان با بیان اینکه با اجرای این عملیات، اجرای مرحله اول نیز همچنان به قوت خود باقی است گفت: گندزدایی و ضدعفونی مناطق آلوده به صورت سازماندهی شده همچنان استمرار می‌یابد.

فرمانده سپاه عجب شیر: رزمایش کمک مؤمنانه در چندین مرحله اجرا می‌شود

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در عجب شیر اظهار داشت: این رزمایش در چندین گام عملیاتی خواهد شد، در گام نخست ایجاد و تکمیل سامانه شناسائی خیرین، معتمدین و روحانیون در دستور کار حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت قرار دارد.

وی افزود: ایجاد قرارگاه‌های محله محور بسیج، شناسایی محرومین و آسیب دیدگان از کرونا درهر محله و نیز تنوع درکمک ها مانند مهلت یا بخشش اجاره، پرداخت وجوه نقدی، ارائه بسته معیشتی و ... با استفاده از ظرفیت مساجد و امنای آن‌ها از جمله‌ برنامه‌هایی است که در گام دوم عملیاتی خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه  عجب شیر حمایت از صاحبان مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا و حمایت از خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت شخصی در این رزمایش در دستور کار رده‌های بسیج قرار دارد.

حیدری در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس منحوس بسیجیان و پاسداران در قالب گروه‌های جهادی در شهرستان عجب شیر در کنار مردم بوده‎اند و حال نیز برای جبران خسارت مالی و معنوی ناشی از این ویروس در کنار مردم خواهند ماند.

فرمانده سپاه مرند:برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان مرند

سرهنگ پاسدار محمدرضا هنرور  با اشاره به آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان مرند، اظهارداشت: این رزمایش در راستای تحقق فرامین رهبر فرزانه انقلاب به همت گروه‌های جهادی، در راستای جبران خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا و جمع آوری کمک‌های مردمی برای توزیع بین افراد نیازمند است.

وی  افزود:کمک مؤمنانه و شکل گیری رزمایش همدلی برگرفته از آموزه‌های دینی و انقلابی است که این رزمایش از امروز آغاز و تا 15 ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد.

فرمانده سپاه ناحیه مرند در ادامه خاطر نشان کرد: ملت ایران در طول این 40 سال همواره در تمامی اعصار خوش درخشیده و در این رزمایش هم با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به پایگاه‌های و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان، بار دیگر برگ زرینی بر تاریخ این انقلاب و نظام خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه ورزقان: نیازمندان در توزیع کمک مؤمنانه در اولویت‌ هستند

سرهنگ پاسدار حسن سیفی  با اشاره به آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان ورزقان اظهار داشت: در این رزمایش با کمک مردم انقلابی و نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی تمام تلاش خود را در جهت اجرای حداکثری و دقیق رزمابش مذکور به عمل خواهیم آورد.

وی افزود: در طرح کمک مؤمنانه که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب آغاز شده است اولویت با خدمت رسانی به اقشار نیازمند و آسیب پذیر در موضوع بیماری کرونا است و استفاده از لفظ رزمایش دارای پیام مهمی برای همکان است که حاکی از اهمیت و پیچیدگی این امر دارد.

فرمانده سپاه ورزقان در ادامه خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا پس از مرحله کنترل بیماری و پایداری شرایط فنی و تخصصی کادر درمانی، در سطح جامعه تبعات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خواهد داشت که بخش‌هایی از آن در حال حاضر نیز قابل رویت است که می‌توان تحرکات اخیر گروهک منافقین و رسانه‌های معاند را نیز در راستای تشدید همین شرایط ارزیابی کرد.

فرمانده سپاه شبستر: آغاز رزمایش "کمک مؤمنانه" برای خدمت رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا

 سرهنگ پاسدار بهمن داستان در جلسه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) شهرستان شبستر اظهار داشت: رزمایش کمک‌های مؤمنانه به منظور حمایت از نیازمندان به ویژه مشاغلی که در شرایط فعلی آسیب دیده‌اند در راستای لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری با رمز یا صاحب الزمان در شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: شهرستان شبستر در هر عرصه‌ای که به صورت مردمی اقدامات خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی انجام داده است خوش درخشیده که امیدواریم در رزمایش کمک مؤمنانه نیز الگو باشیم.

داستان  اجرای مطلوب رزمایش کمک مؤمنانه را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: اجرای مطلوب رزمایش مردمی کمک مؤمنانه بسیار با اهمیت است و می‌تواند به برقراری عدالت در جامعه کمک به سزایی کند.

 فرمانده سپاه شبستر در پایان از تمامی ادارات، نهادها , سازمان‌ها و خیرین دعوت کرد با شرکت در این رزمایش بزرگ روح همدلی و نوع دوستی خود را به جهانیان ثابت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =