۹۱۵۰ بازدید از اصناف قم صورت گرفت

ایرنا نوشت ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند تا پایان روز ۲۶ فروردین‌ماه جاری، ۹ هزار و ۱۵۰ مورد بازدید توسط کارشناسان مرکز بهداشت از اصناف، اداره‌ها و صنایع این استان صورت گرفت.

به گزارش خبرآنلاین از قم ؛ دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در این زمینه افزود: در این میان ۹۰ مورد از اصناف پرخطر شامل مجتمع‌های تجاری، گرمابه، کله‌پزی و جگرکی، اغذیه و فست‌فود، گیم نت و رستوران غیرفعال و ۱۲ واحد کم‌خطر که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌صورت صحیح رعایت نمی‌کردند، تعطیل شدند.

وی اضافه کرد: در این بازدیدها ضمن بررسی نحوه انجام پروتکل‌های بهداشتی توسط هر صنف، آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

به گفته وی، تعداد اصنافی که در روز گذشته در سامانه  salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند بالغ بر یک هزار و ۷۵۸ مورد بوده‌است.

به گزارش ایرنا، کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =