توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی میان سیل‌زدگان جنوب کرمان توسط یک مؤسسه قرآنی

به همت مؤسسه قرآنی متوسلین به امام زمان (عج) ۸۰۰ بسته معیشتی بین سیل‌زدگان جنوب کرمان توزیع شد.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ؛ مؤسسه قرآن و عترت متوسلین به امام زمان (عج) در اقدامی پسندیده بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های سیل‌زده جنوب استان کرمان توزیع کرد.

این بسته‌ها شامل اقلام، غذایی، بهداشتی و فرهنگی هستند که با مشارکت اداره اوقاف استان کرمان و برخی خیران تهیه و روز گذشته بین خانواده‌های سیل‌زده جنوب استان کرمان توزیع شد.

فخرالدین مهدوی مدیر مؤسسه قرآنی متوسلین به امام زمان (عج)  حرکت مؤسسه گفت: یکی از برنامه‌های ما در راستای کمک به محرومان تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان است و امسال باتوجه به وقوع سیل در جنوب استان کرمان و نیاز شدید مردم محروم این منطقه تصمیم گرفتیم تا این کار را گسترده‌تر انجام داده و بسته‌های معیشتی را بین سیل‌زدگان جنوب کرمان توزیع کنیم.

به گفته مهدوی این بسته‌ها با حمایت اداره اوقاف استان کرمان و کمک برخی خیران تهیه شده که در مجموع ۸۰۰ بسته آماده و برای هر بسته مبلغ ۲۳۰ هزار تومان هزینه شده است.

بنا بر این گزارش این بسته‌ها با کمک گروه‌های جهادی حاضر در مناطق سیل‌زده که از استان‌های مختلف جهت یاری مردم در جنوب کرمان حضور دارند توزیع شد.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت متوسلین به امام زمان (عج) به شناسایی نیازهای مردم منطقه پیش از تهیه اقلام اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: در این راستا ما سه بسته آماده کردیم که بسته مواد غذایی شامل ۲۰ قلم، مواد بهداشتی شامل ۴ قلم و بسته فرهنگی شامل ۵ قلم کالا تهیه و توزیع شد. همچنین در این راستا کالاهای دیگری مانند پتو، پوشک و برخی اقلام هم تهیه کردم و بنا به نیاز خانواده‌ها در اختیارشان قرار می‌دادیم.

 مؤسسه قرآن و عترت متوسلین به امام زمان (عج) حرکت دیگری در خصوص حمایت از کارگران فصلی روزمزد آغاز کرده که طی آن اعضای این موسسه درحال جمع‌آوری سبد مواد غذایی برای بیش از ۵ هزار کارگر هستند.

مهدوی درباره این اقدام مؤسسه جهت حمایت از کارگران گفت: متأسفانه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارهای موقت تعطیل شدند و کارگران آنها که اغلب روزمزد هستند با مشکلات معیشتی مواجه شده اند. در این راستا تصمیم گرفتیم تا بسته‌های مواد غذایی تهیه و در بین این عزیزان توزیع کنیم.

وی از مکاتبه با نهادها و صنوف مختلف جهت جذب حمایت برای کمک به کارگران فصلی خبر داد و گفت: در این راستا اداره‌کل اوقاف استان کرمان به یاری ما آمد و پیمانکاران و مهندسان ساختمانی را هم برای این کار دعوت کرده‌ایم و کمک‌های خوبی در این راستا جمع‌آوری شده است.

 برای تهیه هرکدام از بسته‌های ارزاق کارگران ۱۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =