یک سوم آمار مرگ‌ومیر کشور متعلق به کدام شهر است؟

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه علی‌رغم کاهش مرگ ومیر در تهران، یک سوم آمار مرگ‌ومیر کشور متعلق به تهران است، گفت: اهمیت توجه ویژه به استقرار همه جانبه پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع و پزشک خانواده امروز بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر کیانوش جهانپور در گفتگویی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران در واکنش به اظهارات پمپئو مبنی بر عدم سرمایه‌گذاری در ایران برای جلوگیری از فوت بیماران کرونایی اظهار کرد: آنچه به حوزه سلامت مرتبط می‌شود این است که در روان شناسی مکانیسم‌های دفاعی داریم که افراد برای این‌که دچار افسردگی نشوند، مشکلات خود را ابتدا از طریق فرافکنی مطرح می‌کنند. وزیر خارجه آمریکا با توجه به موج گرفتاری‌ها و ابعاد فاجعه انسانی که در حال رخ دادن است سعی دارد در مورد فاجعه کشورش فرافکنی کند. آمریکا در مورد مقابله با کووید۱۹ هم رفتارهای نژادپرستانه دارد و این موضوع را به وضوح می‌بیند که وضعیت کشورش که زیرساخت‌های بیشتری نسبت به ایران دارد باز هم از ایران بدتر است و ایران با وجود تحریم‌ها توانسته با این بیماری به خوبی مقابله کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری ایران در حوزه سلامت حداقل در ۴۰ سال گذشته چشمگیر بوده و نظام ارائه خدمت مناسبی داریم. ما تولیدکننده ۹۷ درصد داروی مورد نیاز خود هستیم؛ همچنین داروی بیماران خاص رایگان است و بالاترین پوشش بیمه همگانی سلامت که رویای صد ساله آمریکایی‌هاست و هرگز هم در این کشور محقق نمی‌شود را داریم و قسمت اعظم مردم ایران بیمه هستند. تعداد پزشکان پس از انقلاب در کشور افزایش یافته است و پوشش بالای واکسیناسیون و کاهش تعداد HIV مثبت‌ها را داریم. هم‌زمان در ایران شدیدترین تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ما اعمال شده و با این حال نتوانستند خللی در خدمت رسانی به بیماران کووید ۱۹ در ایران ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه نسبت به هفته‌های قبلی ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش موارد مرگ و میر در تهران داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: علی‌رغم کاهش مرگ ومیر در تهران، یک سوم آمار مرگ‌ومیر کشور متعلق به تهران است. در هفته‌های آخر اسفند و اوایل فروردین روند ابتلای صعودی و پیک ابتلا در سراسر کشور داشتیم. یکی از ویژگی‌های کرونا در ایران این است که همزمانی پیک و طغیان بیماری در استان‌های مختلف کشور وجود ندارد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =