۱ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
پیک دوم کرونا در راه کرمانشاه

ایرنانوشت ؛ سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مردم بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند، گفت: براساس برآوردهای انجام شده پیک دوم (اوج گرفتن) بیماری کرونا به زودی استان را در برخواهد گرفت.

دکترمحمد ابراهیم شکیبا اظهارداشت: متاسفانه این روزها شاهد ازدحام مردم در سطح شهر و افزایش ترددها هستیم که این موضوع برای ما بسیار نگران کننده است.
وی افزود: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا مردم کرمانشاه به خوبی نکات ایمنی برای مقابله با این بیماری را رعایت می کردند اما اکنون می بینیم که هیچ توجهی به آن ندارد و مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: براساس برآوردهای انجام شده به زودی پیک دوم بیماری کرونا کرمانشاه را در بر خواهد گرفت که این موضوع می‌تواند به یک بحران جدی برای ما تبدیل شود.
شکیبا، در بخش دیگری از صحبت‌های خود اخذ گواهی سلامت برای واحدهای صنفی را ضروری دانست و گفت: واحدهای صنفی برای اخذ گواهی سلامت تنها تا ۲۹ فروردین ماه فرصت دارد و در صورتی که این گواهی را دریافت نکنند محل کسب و واحدهای تولیدی آنها پلمب خواهد شد.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی تمام واحدهای صنفی و صنعتی باید در سامانه دریافت گواهی سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir نام نویسی کنند.
شکیبا، با اشاره به فعالیت برخی از مشاغل کم خطر از ابتدای هفته جاری گفت: این واحدها به منظور انجام فعالیت باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند در غیر این صورت مجاز به فعالیت نیستند.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برخی از مشاغل سطح استان همچون مجتمع های تجاری مسقف، آرایشگاه ها، استخرها و مراکز بازی و سرگرمی همچنان مجاز به فعالیت نیستند و برای شروع فعالیت فعالیت باید منتظر صدور مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.
شکیبا، گواهی سلامت را برای ادامه فعالیت واحدها ضروری دانست و عنوان کرد: حتی واحدهایی که مجاز به فعالیت نیستند نیز باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =