اختصاص ۲۸ مرکز بهداشتی منتخب برای نمونه گیری سرپایی از بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از اختصاص ۲۸ درمانگاه و مرکز بهداشتی و درمانی در سطح استان برای نمونه گیری سرپایی از بیماران مشکوک به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ، دکتر مجید شیرانی افزود: از چند روز گذشته مراکز بهداشتی منتخب، نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا را به منظور تسریع در شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ و پیشگیری از انتشار این ویروس آغاز نموده اند.
وی تصریح کرد: از افراد مشکوک به کرونا که به مراکز منتخب مراجعه می نمایند با تشخیص پزشک مرکز، نمونه گیری بعمل می آید و فرد بدون نیاز به بستری و در منزل تحت درمان و مراقبت قرار گرفته و ضمن جداسازی بیمار از سایرین، نکات قرنطینگی با تشخیص زودهنگام رعایت و از انتشار ویروس در محیط و احتمال ابتلای اطرافیان بیمار به بیماری جلوگیری می شود.
دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان در بیست و هفتمین روز از فروردین‌ماه سال ۹۹ اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا، تا کنون ۸۹۵ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.
وی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۱۰۷۴ نفر اعلام کرد و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نمونه ازبیماران بستری، ۱۴ نمونه از بیماران سرپایی و ۲ نمونه از هم استانیان خارج از کشور که اخیرا وارد استان شده اند مثبت اعلام شد.
وی اضافه کرد: در مجموع با احتساب ۱۸ مورد مثبت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به این بیماری از زمان شیوع آن به ۲۴۵ مورد رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین تعداد بهبود یافتگان مبتلا به کرونا که از بیمارستان ترخیص شده و یا در منزل تحت درمان قرار گرفته اند را تا کنون ۱۹۹ نفر اعلام کرد.
به گفته وی، هم اکنون ۴۷ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان و مراقبت قرار دارند.
دکتر شیرانی افزود: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به این بیماری همان ۲۳ نفر می باشد.


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =