تعداد کشته ها و مفقودین زلزله و سونامی ژاپن بین 25 تا 100 هزار نفر است.

به گزارش دیلی میل و به نقل از مقامات رسمی در شهر ایشینوماکی تعداد ده هزار نفر دیگر از افراد این شهر نیز مفقود هشتند.

این واقعه برای ساکنین شهر مینامیسانریکو در استان میاگی نیز رخ داده و نیمی از جمعیت بدلیل بالا امدن آب به اندازه 20 فوت مفقود شده اند.

پلیس ملی ژاپن در آخرین آمار منتشره رسمی خود تعداد کشته شدگان را 4340 نفر و تعداد مفقودین را نیز 9083 نفر اعلام کرده است. بر همین اساس برخی منابع از 430 هزار بی خانمان و برخی از 530 هزار بی خانمان خبر داده اند که در چادرهای موقت و یا در خیابان می خوابند.

کن جوزف استاد دانشگاه چیبا که همراه تیم امداد ژاپن مشغول امداد رسانی است به استاندارد ایونینگ گفته آمار کشته شده گان نه 10 هزار بلکه 100 هزار نفر خواهد بود. وی گفت ظرف 20 سالی که در بخش امداد رسانی بوده تا بحال در هیچ جایی مانند ژاپن ندیده که مردم با بحران غذایی روبرو شوند. به گفته وی مردم دچار کمبود شدید غذا هستند.

وی گفت امریکایی ها کجا هستند؟ چرا بیشتر از این به ژاپنی ها کمک نمی کنند؟ و این چیزی است که ژاپنی ها خیلی تمایل دارند از امریکا بپرسند!

وی همچنین افزود نخست وزیر مرد شگفت انگیزی است اما یک رهبر مقتدر نیست چرا که هنگامی که در تلویزیون ظاهر شد کم مانده بود گریه کند. به گفته وی اول زلزله شد، بعد سونامی آمد و بعد بحران هسته ای و اینک برف و سرما؛ همه چیز اینجا وجود دارد!

موتوکو در یکی از چادرهای موقت زندگی می کند. وی به خبرنگار ایونینگ استاندارد گفت دختر معلمش در حال درس دادن به شاگردها بوده اما نه خبری از وی دارد و نه خبری از شاگردان! وی گفت مقامات رسمی امار درستی از کسانی که شهر را ترک کرده اند ندارد و الان دخترم فکر می کند من مرده ام.

برای مادر بزرگ ها وپدر بزرگها زنده ماندن بدون نوه و فرزندانشان بسیار سخت است و این چیزی است که در حال رخ دادن است. نیروهای امداد کاتسوتارو هامادای 79 ساله را با همسرش زنده یافتند اما آنها بعدا فهمیدند نوه چهارده ساله خود سائوری را از دست داده اند!

خارجی ها پشت اداره مهاجرت ژاپن صف کشیده و بدلایل قانونی باید قبل از خروج از ژاپن اجازه ورود مجدد را بگیرند. گفته می شود صف دو هزار نفری در توکیو ایجاد شده و خارجی ها قصد دارند از این کشور رفته و بعد از آرام شدن اوضاع دوباره به این کشور بازگردند.

فرانسه به اتباع خود گفته از ژاپن خارج شوند.امریکا و انگلیس نیز همین برنامه را دنبال می کنند و ترکیه نیز برای خروج اتباعش جلسه اضطراری تشکیل داده است.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسلام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۱
    0 0
    علت كم توجهي مسوولان ايران به زلزله ژاپن چيست