چند ماموریت ویژه و ضدکرونایی روحانی به وزرای بهداشت و نفت

رئیس جمهور با اشاره به آغاز فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران از روز شنبه، به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ارزیابی دقیقی حاوی نقاط قوت و ضعف آغاز فعالیت کسب و کارهای کم خطر در استان های کشور برای طرح در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با قدردانی مجدد از تلاش همه کادر درمانی کشور در مبارزه با بیماری کرونا، گفت: این ارزیابی باید در دو جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا در روز شنبه و در نهایت جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در روز یکشنبه ارائه تا در تصمیم گیری ها مورد نظر قرار گیرد.

روحانی اظهارداشت: از روز شنبه و با پیوستن تهران به جمع استان های کشور که در آنها کسب و کارهای کم ریسک فعالیت خود را آغاز کرده اند، عملا دامنه طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، کشوری می شود و تمامی ارکان ذیربط اعم از وزارتخانه های بهداشت و کشور، صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی باید با برنامه های اطلاع رسانی و اقناعی، همچنان بر ضرورت تداوم شعار در خانه می مانیم و رعایت عدم جابجایی های غیرضروری در کشور و شهرها تاکید کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر به مرحله قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا نزدیکتر شویم.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر بهداشت از روند کاهش بیماری کرونا در شماری از استان ها، نقش کادر درمانی، همراهی و همگامی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به شعار در خانه می مانیم و همچنین اجرای دقیق پروتکل های و دستورالعمل های بهداشتی از سوی کسبه و صاحبان کسب و کارهای کم ریسک را در کاهش بیماری کرونا بسیار ارزنده خواند.

روحانی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با همکاری وزارت کشور تیمی را مشخص کنند تا بررسی کند آیا در استان ها و شهرستان هایی که در مبارزه با بیماری کرونا به وضعیت با ثباتی رسیده اند، امکان برگزاری برنامه ها و مراسم عبادی ماه مبارک رمضان هست و یا خیر و اگر در این روند ، به نکات و یافته هایی رسیدند به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کنند.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت وگو با ارائه گزارشی از روند کاهشی بیماری کرونا در شماری از استان های کشور و همچنین ثبت نام صاحبان مشاغل کم ریسک در سایت سلامت، اظهارداشت: در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و آغاز فعالیت کسب و کارهای کم ریسک، تاکنون یک میلیون و 659 هزار و 254 کارگاه در سایت سلامت وزارت بهداشت ثبت کرده اند که یک میلیون و 511 هزار و 781 کارگاه تایید شده اند و این روند ادامه دارد.

اجرای سریع طرحهای توسعه ای وزارت نفت/ قدردانی از تلاش همه کارکنان وزارت نفت

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از تلاش همه کارکنان وزارت نفت، به مهندس "بیژن زنگنه" وزیر نفت دستور داد که به روند پیشبرد برنامه ها و سیاستهای افزایش تولید فرآورده های نفتی و جلوگیری از خام فروشی نفت، بیش از پیش شتاب دهد. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در این گفت و گو اظهارداشت: با توجه به برنامه های اقتصادی دولت در یکسال اخیر و تحقق پیشبرد این برنامه ها بدون اتکاء بودجه کشور به درآمدهای نفتی که برای نخستین بار در تاریخ کشور تجربه شد، این فرصت بسیار مغتنم فراهم شده تا بتوانیم هر چه بیشتر از خام فروشی نفت نیز فاصله بگیریم.

رئیس جمهور با اشاره به نوسات شدید در بازار جهانی نفت و کاهش بهای آن، گفت: شتاب دادن به برنامه های تدوین شده این وزارتخانه برای برای افزایش تولید فراورده های نفتی و جلوگیری از خام فروشی، می تواند آسیب نوسات شدید بازار جهانی و کاهش بهای نفت را بر اقتصاد نیز به حداقل ممکن برساند.

روحانی سال جاری را سال آماده سازی و بهره برداری از پروژه های بزرگ عمرانی و زیربنایی در کشور خواند و از وزیر نفت خواست به گونه ای برنامه ریزی کند که پروژه های بزرگ نفتی کشور طبق برنامه ریزی و زمانبندی تدوین شده، در موعد مقرر در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرند.

رئیس جمهور افزود: چنانچه در مسیر پیشبرد این برنامه ریزی ها نیز مشکل و مانعی وجود دارد سریعا این مشکلات به ستادی که برای این منظور در دفتر رئیس جمهور تشکیل شده، ارجاع شود تا هر چه سریعتر این موانع احتمالی با همراهی و همکاری برطرف شود.

وزیر نفت نیز در این گفت و گو گزارشی را درباره روند پیشرفت پروژه های نفتی، بازار جهانی نفت و تبادلات نفتی با کشورهای جهان ارائه داد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377972

برچسب‌ها