تاکنون ۱۱۳۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان بن بهره‌برداری شده است

ایرنا نوشت : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اجرای طرح‌های بهسازی مسکن روستایی در استان گفت: تاکنون یک‌هزار و ۱۳۰ واحد مسکن از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در شهرستان بن بهره‌برداری شده است.

 سهراب رئیسی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از یک طرح مسکونی در شهرستان بن از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تاکید کرد: تاکنون طرح هادی روستایی برای ۲۴ روستای شهرستان بن با افزون‌بر ۲ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال اعتبار تهیه و بازنگری شده است.
وی تصریح کرد:هم‌اینک طرح هادی در ۱۶ روستای شهرستان بن با بیش از ۵۴ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال اجرا شده است.
رئیسی یادآور شد: همچنین ۱۵۴ هزار و ۶۶۸ مترمربع از معبرهای ۸ روستای شهرستان بن با اختصاص ۲ هزار و ۴۶۹ تن قیر رایگان به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال اعتبار آسفالت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و ۲۳ جلد سند روستایی و یک‌هزار و ۶۳۷ فقره پروانه ساحتمانی در شهرستان بن صادر و ۳۳۲ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان واگذار شده است.
رئیسی گفت: تاکنون ۳۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی با ۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری ساخته و بهره‌برداری شده است.
وی با اشاره به بهره‌برداری از یک واحد مسکونی روستایی در بن افزود:برای ساخت این واحد مسکونی با زیربنای ۱۰۰ مترمربع ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت و ۵۰۰ میلیون ریال از محل آورده متقاضی هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۷۴۸ روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۵۳۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است و ۴۲۰ روستا نیز دهیاری دارد.
بخشی از شهرهای چهارمحال و بختیاری دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر است که خدمات بخش مسکن را از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دریافت می‌کنند.
گفتنی است ،بن در ۲۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =