موانع برای تولیدکنندگان هموار شود، نه تولیدکننده نماها

به گفته رئیس اتاق بازرگانی قزوین، اگر واقعاً تحقق جهش در تولید مدنظر است، مسئولان باید پوست‌اندازی در حوزه قوانین و بخشنامه‌ها رادر دستور کار قرار دهند تا موانع برای ادامه فعالیت تولیدکنندگان واقعی، نه تولیدکننده نماها هموار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی قزوین در گفت‌وگو با پایگاه خبری «اتاق ایران» گفت: اقتصاد امروز ایران، نیازمند جراحی بزرگ در دو حوزه نظام بانکی و نقدینگی است تا سرمایه‌های در گردش به سمت بورس و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی هدایت شود.
او با اشاره به شعارسال «جهش تولید» بیان کرد: اگر واقعاً تحقق جهش در تولید مدنظر است، مسئولان باید نخست حل موانع تولید تمرکز داشته باشند؛ از این رو پوست‌اندازی در حوزه قوانین و بخشنامه‌ها باید مد نظر قرار گیرد تا موانع برای ادامه فعالیت تولیدکنندگان واقعی، نه تولیدکننده نماها هموار شود. 
بخشنده افزود: شرایط خاص امروز به نحوی است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت برای حضور در بازارهای بین‌المللی هستند.
رییس اتاق بازرگانی تصریح کرد: تأمین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی در استان قزوین، باید یکی از مهمترین اولویت‌های موردتوجه مسئولان برای حمایت از تولیدکنندگان این استان باشد.
 او تاکید کرد: با توجه به تورم موجود، تأمین نقدینگی برای حفظ اشتغال و جلوگیری از تعدیل نیروهای انسانی بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین اگر نقدینگی واحدهای تولید تأمین نشود، به ‌واسطه پرداخت بیمه بیکاری، هزینه‌ای چند برابر به دولت تحمیل می‌شود.
بخشنده، در ادامه به اقدامات اتاق بازرگانی قزوین در مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای اسفندماه که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، اتاق قزوین قوی‌ترین همکار دانشگاه علوم پزشکی استان در تأمین تجهیزات درمانی و حمایت از بیماران مبتلابه کرونا بوده است.
به گفته او، بخش خصوصی این استان از ابتدای بحران شیوع ویروس کرونا تاکنون، بالغ‌بر ۳۸میلیارد ریال برای مقابله با این بیماری در استان قزوین اهدا کرده است.
رییس اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: توزیع ۳۶۰۰بسته حمایتی معیشتی از اسفندماه ۹۸ تاکنون به ارزش ۱۶میلیارد ریال، توزیع هزار دست لباس محافظ گان و همچنین تأمین و توزیع دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در بیمارستان‌های بوعلی، ولایت، کوثر، انتقال خون و اورژانس استان قزوین به ارزش ۲میلیارد ریال از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =