اگر موزه داشتیم مشخص می‌شد پرسپولیس بیشتر جام دارد یا استقلال

خبرورزشی نوشت: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: مدیران سپاهان و تراکتور بگویند؛ اگر خودشان نیم‌فصل اول قهرمان می‌شدند و بعد از ۵ بازی نیم‌فصل دوم، با ۱۰ امتیاز اختلاف، صدرنشین بودند، باز هم می‌گفتند لیگ باید تعطیل شود؟

ضیا عربشاهی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به ماجرای فشار شدید برخی باشگاه‌ها به سازمان لیگ بابت لغو فصل نوزدهم انتقاد کرد. او به ما گفت: «قبل از اینکه لیگ شروع شود، تمام تیم‌ها بازیکن گرفتند، هزینه کردند، اردو رفتند و مثلاً همین تراکتور اردوی خارجی داشت. این همه هزینه کردند و برای قهرمانی آماده شدند، اما حالا حرف از لغو لیگ می‌زنند. فقط هم دو باشگاه این همه فشار به سازمان لیگ می‌آورند. مدیران سپاهان و تراکتور بگویند؛ اگر خودشان نیم‌فصل اول قهرمان می‌شدند و بعد از ۵ بازی نیم‌فصل دوم، با ۱۰ امتیاز اختلاف، صدرنشین بودند، باز هم می‌گفتند لیگ باید تعطیل شود؟ در آن شرایط اگر استقلال و پرسپولیس می‌گفتند لیگ تعطیل شود، این دو باشگاه چه بلایی بر سر فوتبال ایران می‌آوردند؟»

او اضافه کرد: «این حرف‌ها را یکسری مدیر نابلد به زبان می‌آورند وگرنه آدم فوتبالی چنین حرفی نمی‌زند. کجای دنیا لیگ را تعطیل کردند که ایران دومی باشد؟ معلوم نیست برخی باشگاه‌ها از کجا پول آوردند که اول فصل آن‌طور هزینه کردند و امروز می‌گویند لیگ باید حذف شود. آن‌ها با این پول بی‌زبان فقط دنبال شهرت هستند و فوتبال را خراب کردند. اگر قرار نیست برای قهرمانی بجنگند و زورشان به تیم‌های دیگر نمی‌رسد، چرا برای آکادمی و زیرساخت فوتبال هزینه نمی‌کنند؟ این رفتارشان از لجبازی هم بدتر است.»

عربشاهی افزود: «البته این رفتارشان تازگی هم ندارد. تا دیروز می‌گفتند سلطانی‌فر پرسپولیسی است. وزیر برای پرسپولیس چه کاری انجام داده؟ او سرشاخه مدیریت همه ورزش‌هاست. چرا وزیر باید به خاطر طرفداری از پرسپولیس با آبروی خودش بازی کند؟ اصلاً او طرفدار پرسپولیس یا استقلال باشد، چه ربطی به نتایج داخل زمین دارد؟ اگر روزی سپاهان قهرمان شود، درست است ما هم بگوییم فدراسیون باند اصفهانی دارد؟ اگر تراکتور قهرمان شد، باید بگوییم رئیس فدراسیون طرفدار تراکتور است؟»

او در مورد ادعای برخی از پیشکسوتان استقلال که اعتقاد دارند جام‌های این باشگاه از پرسپولیس بیشتر است، گفت: «همین هاشم بیک زاده و امیرحسین صادقی امروز فوتبال بازی می‌کردند و تیم‌شان در صدر جدول بود، عمراً اگر قبول می‌کردند لیگ تعطیل شود. همین‌ها دنبال گرفتن جام بودند. این همه تورنمنت و مسابقه در طول تاریخ برگزار شده که هم استقلال در آن حضور داشت هم پرسپولیس. شما ببینید چقدر جام به پرسپولیس رسید. خودم ۱۳ سال در پرسپولیس بودم و ۱۲ جام دارم که حدود ۵ سال آن، پشت‌سر هم قهرمان شدیم.»

عربشاهی در نهایت اضافه کرد: «اگر قرار بر مقایسه است باید موزه درست کنند و تمام جام‌های استقلال و پرسپولیس را در آن بگذارند تا مشخص شود چه تیمی بیشتر جام گرفته است. متأسفانه هر مدیری به پرسپولیس می‌آید، دنبال منافع خودش است. البته یک نفر بود که خانه اش را به خاطر پرسپولیس فروخت، اما یکی دیگر که رفیق خودم هم بود، جیب باشگاه را زد و رفت. تا وقتی موزه در میان نباشد، نمی‌توان در مورد مقایسه جام‌ها حرف زد. تازه آن زمان مشخص می‌شود استقلال باید جام‌های پرسپولیس را بشمارد یا ما باید این کار را کنیم.»

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =