کاهش مدت پاسخگویی به نمونه بیماران کرونایی در استان چهارمحال وبختیاری

مسئول آزمایشگاه کرونا استان چهارمحال و بختیاری گفت: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا مدت پاسخ گویی به نمونه های بیماران مشکوک به کرونا به کمتر از ۱۲ ساعت کاهش یافت.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  ، دکتر کورش حیدری در گفت و گوی بخش خبری  صداوسیمای مرکز صداوسیمای استان  در تشریح فعالیتهای آزمایشگاه های معین کرونا در استان اظهار داشت: تا پیش از راه اندازی آزمایشگاه کرونا در استان در نیمه های اسفندماه ۹۸، نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا به آزمایشگاه انیسیتوپاستور تهران ارسال و بعضا نتایج آزمایشات ۵ الی یک هفته بعد به مراکز درمانی اعلام می شد.
وی تصریح کرد: امروز مفتخر هستیم که با برخورداری از تیم مجرب و متخصص و فضای مناسب و مدرن ترین تجهیزات با انجام به موقع و تسریع در روند پاسخ دهی به نمونه های واصله به تشخیص و تصمیم صحیح پزشکان کمک می نمائیم.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون یک آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان فعال می باشد که پیش از نمونه گیری سرپایی از بیماران مشکوک به کرونا در مراکز منتخب شبانه روزی و ۱۶ ساعت،ه روزانه ۳۰ تا ۴۰ نمونه را بررسی و هم اکنون با نمونه گیری سرپایی در مراکز منتخب تعداد آزمایشات بطور چشم گیری افزایش یافته و با تلاش پرسنل و کارشناسان خدوم آزمایشگاه در کمترین زمان ممکن و حداکثر تا ۱۲ ساعت با دقت و کیفیت بالا اعلام می گردد.
حیدری با اشاره به ۳۰ فروردین و گرامیداشت روز علوم آزمایشگاه ، از تلاش های بی وقفه تمامی فعالین این عرصه، مدافعین گمنام حوزه سلامت بویژه در روزهای سخت شیوع کرونا تقدیر نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =